لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: صرف ٥ فیصد طالبان اصلاح ناپذیر هستند


جو بایدن،معاون رئیس جمهور ایالات متحده،از کشورهای عضو ناتو خواست تا مشترکاً علیه بنیادگرایان در افغانستان مقابله نمایند، جائیکه وی میگوید بی ثباتی باعث تهدید مساویانه در تمام کشور های ائتلاف میگردد.

اقای بایدن در حضور اعضای تصمیم گیرنده ای ناتو خواستار مفکوره های آنان در جهت تغییرستراتیژی ناکام نظامی در افغانستان به حیث بخشیاز سیاست اوباما شد، که میگوید به منظور جنگ علیه شورشهای طالبان باید متحدین بیشتر اروپایی را دعوت نمود.

بایدن بعد از مذاکرات در یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت نمود و گفت:

"تنها ٥ فیصد طالبان اصلاح ناپذیر هستند که بجز از شکست خوردن،مستعد هیچ چیزی دیگری نیستند. بیست فیصد دیگر شان،به باور من،به این شورش اطمینان کامل ندارند و حدود هفتاد فیصد باقیمانده شان بخاطر پول و بخاطر تادیه پول برای شان،در این شورش دخیل هستند."

قبلاً وی در مورد وضع روبه وخامت افغانستان و پاکستان هشدار داده بود.

"یک راه وجود دارد و آن پیوستن به این عملیه و جستجو یک راه حل عملی در جهت تکمیل اهداف ماست. هدف ما در افغانستان اینست که حد اقل نگذاریم دهشت افگنان پناگاههای شانرا بسازند و از لحاظ امنیتی،خود کفا شوند."

یاپدهوپ سخفر،منشی عمومی پیمان ناتو از کشور های عضو این پیمان خواست که مساعی شانرا قبل برگزاری انتخابات در افغانستان که قرار است در ماه اگست صورت گیرد افزایش دهند.

"این مهم است که مسیر خود را در باز بینی مهم که در مورد افغانستان، پاکستان و حتی من فکر میکنم منطقه ای وسیع صورت میگرد با طرز تفکر ایالات متحده شکل بدهیم. ناتو برای چنین کار ایجاد گریده است. ناتو در مورد موضوعاتی که مهم پنداشته میشود با یکدیگر مشورت مینماید."

معاون رئیس جمهور در جریان مذاکرات با سفرای ناتو، عقب دروازه های بسته گفت حکومت اوباما مشتاق پیوستن متحدین ناتو در مباحثات امنیت جهانی خواهد بود.

جوبایدن گفت، وی به بروکسل جهت شنیدن مفکوره های آمده است که چطور ناتو میتواند ثبات را در افغانستان به ارمغان بیاورد.

اقای بایدن در اواخر روز سه شنبه با هاویر سولانا،رئیس پالیسی خارجی اتحادیه اورپایی در مرکز آن اتحادیه ملاقات نمود.

XS
SM
MD
LG