لینک های دسترسی

Breaking News

ادامه حملات علیه طالبان در شمال شرق پاکستان


قسمیکه اردوی پاکستان حملات خویش را علیه طالبان در شمال شرق این کشور ادامه میدهد، مقامات بلند رتبه دولتی برای برقرار نگهداشتن ارتباطات با مردم و مستحکم نمودن اتحاد در این کشور، کمپائین های را راه اندازی نموده اند.

مصاحبه با رسانه ها و خطابه ها برای یوسف رضا گیلانی، صدر اعظم پاکستان، موضوع جدیدی نیست. او تقریباً همه روزه این کار را انجام میدهد.

اما از چند روز گذشته بدینسو، چنین به نظر میرسد که بیانات مردمی و کنفرانس های مطبوعاتی، رنگ کمپائن های تبلیغاتیی را به خود گرفته است که میخواهد پشتیبانی مردم را برای عملیات اردوی این کشور علیه طالبان در وادی سوات، بدست آورد.

رسانه های پاکستانی به این مقامات گوش فرا داده و بیانات آنها را از طریق شبکه های تلویزیونی خبری ۲۴ ساعته بدست نشر میسپارند.

صدر اعظم پاکستان بروز سه شنبه کنفرانسی را با رهبران و علمای مذهبی براه انداخت.

طی این کنفرانس، یوسف گیلانی صدراعظم پاکستان از تصامیم دولت مبنی بر از بین بردن طالبان، دفاع نموده و طالبان را به آماج قرار دادن مساجد، سرکشی از قانون اساسی وغیر اسلامی خواند و این اعمال را محکوم نمود.

وی گفت، جایگاهی برای حکومت دیگری در پاکستان موجود نیست.

"این یک دولت دیگری در میان دولت است، و ما هرگز اجازه این را نمی دهیم. و ما بدون اقدام نظامی کدام انتخابی دیگری نداریم."

گیلانی از رهبران مذهبی نیز خواستار ایستادن در مقابل دهشت افگنی شد و از آنها خواست تا به مردم بگویند که اسلام هیچ ربطی با افراط گرائی ندارد.

صدر اعظم پاکستان و سایر رهبران عالی رتبه بروز دوشنبه پیام حکومت را به صنوف سیاسی پاکستان راهنمائی نمودند.

کنفرانس با اشتراک تمام احزاب سیاسی در اسلام آباد برگزار گردید و در این کنفرانس اکثریت سیاست مداران از تصمیم دولت مبنی بر اقدام نظامی علیه طالبان حمایه نموده و طالبان را در نقض صلح و ثبات و جاری ساختن قانون جدی اسلامی در وادی سوات متهم نمودند. سایر مقامات با این پیام حکومت نیزهم نظر هستند.

عمرزمان کایره، وزیر اطلاعات پاکستان نیز از حمله بر وادی سوات دفاع نموده گفت، دولت پاکستان از تخمیناً ۱.۵ میلیون افرادیکه با خشونت تازه ای روبه رو هستند، محافظت خواهد نمود.

"تحفظ و سلامتی مردم مقدم تر از همه چیز است. و باید خود را مطمین سازیم تا در جریان این عملیات به مردم ملکی کمترین صدمه وارد شود."

چنین به نظر میاید که مقامات دولتی پاکستان با ایالات متحده نیز صحبت نمایند. صدر اعظم پاکستان، وزیر اطلاعات و تورن جنرال اتار اباس سخنگوی نظامی، بار بار گفته اند که مهمات ذروی پاکستان کاملاً محفوظ است، البته این نظریات آنان به تعقیب گزارشات رسانه های ایالات متحده در مورد اینکه ایالات متحده بطور عمیق نگران است که مبادا طالبان خود را به مهمات زروی این کشور برسانند، نشر گردید.

در عین حال، نیرو های نظامی ادعای از بین بردن ۱۰۰۰ شورشی را از یک ماه بدینسو در وادی سوات، نموده اند. اما در مورد از بین رفتن افراد ملکی نظری ارئه ننموده اند.

نیروهای نظامی میگویند، قوای دولتی با شورشیان در نزدیکی مناطق مه ته و منگوره که از مناطق مرکزی سوات بشمار میرود و فعلاً در تصرف طالبان است، در گیر جنگ بوده و آماده داخل شدن به این مناطق میباشند.

XS
SM
MD
LG