لینک های دسترسی

Breaking News

براک اوباما مشی امنیت ملی اش را بیان کرد


براک اوباما رئیس جمهورایالات متحده در بیانیه ای که ا مروز پنجشنبه درواشنگتن برای رد انتقادات از سوی مخالفین جمهوریخواه و اعضای حزب دیموکرات ایراد می کند، مشی های امنیت ملی خود را توضیح میدهد .

بیانیه رئیس جمهور اوباما یک روز بعد از آن ایراد می گردد که سنای ایالات متحده، که در آن دیموکراتها تسلط د ارند، دیروز چهار شنبهبا ۹۰ رای در برابر ۶ رای، تقاضای اداره اوباما را برای قبولی ۸۰ میلیون دالر جهت مسدود کردن مرکز توقیفی ایالات متحده برای دهشت افگنان مظنون در خلیج گوانتاناموی کیوبا رد کرد.

سناتورانی که علیه این اقدام رئیس جمهور رای دادند گفتند آقای اوباما نگفته است که با ۲۴۰ توقیفی این مرکز چه خواهد کرد؟ بعضی از اعضای کانگرس میگویند هرگاه این توقیفی ها به زندان های ایالات متحده منتقل ساخته شوند حیات امریکائییان مواجه به خطر خواهد شد .

رابرت مولر، رئیس اداره تحقیقات فدرالی یا « اف بی آی » در ادای شهادت بروز چهار شنبه در محضر یک دسته خاص از قانون گذاران کانگرس این نگرانی را تبارز داد. او اظهار کرد که ، حتی اگر این زندانیان در زندان های تحت مراقبت شدید هم قرار داده شوند، این خطر وجود خواهد داشت.

در زمره کسانی کهازآقای اوباما انتقاد کرده اند ر یچرد چینی معاون سابق ریاست جمهوری در عهد جارج بش استکه در طرح مشی های ضد دهشت افگنی برئیس جمهور بش نقش عمده داشته است. ریچرد چینی امروز پنج شنبه بر موضوعات امنیت ملی ایالات متحده بیاینیه ای را در واشنگتن ایراد خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG