لینک های دسترسی

Breaking News

بازار شیرینی و چاکلیت در امریکا با وجود بحران اقتصادی همچنان پر رونق است


شهر شیکاگو اخیرا میزبان نمایشگاه شیرینی های جهان بود. به صد ها شرکت شیرینی سازی از سراسر جهان بیشتر از ۲۰۰۰ نوع شیرینی و خوراکه های سر دستی را در این شهر بنمایش گذاشتند.

طبق گزارش (فایضه المصری) خبرنگار صدای امریکا، نمایشگاه سالیانه شیرینی ها این را نشان داد که علاقه مندی به چاکلیت و بازار شیرینی در امریکا با وجود بحران اقتصادی همچنان پر رونق میباشد.


نمایشگاه شیرینی در شهر شیکاگوی ایالت ایلونای، از سال ۱۹۹۸ تا به حال همه ساله برگذار میگردد.

سوزان فوسل وایت سایت، سخن گویی انجمن ملی قنادان یا NCA که دایر کننده این نمایشگاه میباشد میگوید:

"این نمایشگاه بزرگترین محل تجارت قنادی در امریکا میباشد. نمایشگاه همه شیرینی ها، محل مناسبی برای صنعت قنادی میباشد تا بهترین و آخرین تولیدات خود را پیشکش نمایند. و کسانی که از این نمایشگاه دیدن میکنند اکثراً تجار و یا مالکین قنادی ها میباشند که از تولید کنندگان خریداری میکنند. امسال، ما ۴۵۰ نمایش دهنده داریم که ۱۰۵ آن کاملاً جدید میباشد و تعداد زیادی از آنان از کشور های خارجی آمده اند. ما تعداد زیاد نمایش دهنده از آسیا، و کشور های جنوب و مرکز امریکا داریم. و بازدید کننده گان ما هم از ساسر جهان آمده اند."

همه ساله، تولید کننده گان شیرینی ها بصد ها نوع از تولیدات جدید خود را به نمایش می گذارند. خانم وایت سایت میگوید امسال هم فرقی با سالهای دیگر ندارد:

"روند بزرگ هر ساله در حقیقت وسعت بخشیدن اجناس تجارتی میباشد، تا شیرینی های را که همه دوست دارند، پیچ و تاب بیشتر دهند. امسال می بینیم که شیرینی های ناریال دار M&M ببازار آمده است. ما همچنان شیرینی های سینیکر را می بینیم که در داخل آن مخلوطی از چاکلیت و شیر و شکر میباشد و شاهد ببازار آمدن چاکلیت های سیاه مومپلی دار میباشیم."

خانم وایت سایت همچنان میگوید نمایشگاه، شیرینی های صحی تری را هم بنمایش گذاشته است:

"شرکت جیلی بیلی، مخلوطی از شیرینی های میوه دار را که توت زمینی، انار و آلوبالو با مقدار زیاد ویتامین سی میباشد، عرضه نموده است. تقریباً تمام تولیدات میزان قند و شکر را کاهش داده اند و یا اصلاً عاری از مواد قندی میباشند. و تعداد زیاد شیرینی ها امسال بیشتر از میوه های اصلی ساخته شده است."

انجمن ملی قنادان یا NCA از سال ۱۸۸۴ تا به حال از صنعت شیرینی، چاکلیت و ساجق امریکا نمایندگی میکند. خانم وایت سایت میگوید به صورت عنعنوی بنظر نمیرسد که بحرانات اقتصادی در این صنعت تاثیرات منفی گذاشته باشد.

وی دلایل وضع خوب صنعت شیرینی سازی را با وجود بحران اقتصادی چنین بیان میکند:

"یکی آنست که شیرینی ها، خوراکه قابل استطاعت میباشد. شاید چیزی نباشد که مردم ضرورت دارند، ولی ارزان میباشد، پس مردم پیش خود میگویند من استطاعت خریداری موتر جدید، و یا رفتن بمرخصی را ندارم ولی شاید با خریدن یک شیرینی لذت ببرم، و صنعت شیرینی پزی آماده خدمت میباشد."

به گفته خانم وایت سایت، دلیل دیگر، شاید آن باشد که شیرینی های مختلف جزیی از مراسم جشن ها و شیوه زندگی مردم امریکا گردیده است.

"مشکل است که جشن هالیوین را بدون موجودیت شیرینی ، مجسم نمود، و یا جشن ایستر که بدون سبد شیرینی ممکن نمی باشد و یا جشن والنتاین یا روز عاشقان، را چطور میتوان بدون چاکلیت های قلب مانند، جشن گرفت. و یا کرسمس یا جشن میلاد مسیحی، که نمیشود درخت های کاج را بدون شیرینی های که بر شاخ هایش آویزان است، خالی گذاشت. به همین دلیل، مستهلکین همواره شیرینی را در فهرست خریداری شان دارند."

سخن گویی انجمن ملی قنادان امریکا میگوید نمایشگاه همه نوع شیرینی ها همواره یک محل خوشمزه برای بازدید کننده گان بوده است و حال شما میتوانید حتی بدون چشیدن آن از طریق انترنت و آدرس WWW.ALLCANDYEXPO.COM از این نمایشگاه دیدن کنید.

XS
SM
MD
LG