لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر گروهی از تندروان در پکتیکا


یک مامور افغانستان و قوای نظامی ایالات متحده میگویند که در جنوب افغانستان قوای امنیتی مشترک بر یک اجتماع تندروان حمله کرده اند.

اما درباره اینکه در این حمله به چه تعداد افراد کشته شده اند، گذارش های ضد و نقیضی داده شده است.

حمیداله زواک، سخنگوی والی پکتیکا بروز پنجشنبه گفت، پلیس افغانستان وعساکر ناتو شب هنگام بر ولسوالی «وور مامی» واقع در نزدیکی سرحد پاکستان حمله کرده ۳۴ تندرو طلبان را کشته اند.

یک سخنگوی قوای ایالات متحده وقوع این نبرد را تائید کرد، اما گفت۲۹ شورشی کشته شده اند. او گفت شش شورشی با استفاده از واسکت های تجهیز یافته با مواد منفلقه خود را منفجر ساختند، و یک عسکر ناتو در قوای ائتلاف برهبری ایالات متحده زخمی شده است.

در یک انکشاف دیگر، ناتو میگوید یک عسکر آن امروز پنجشنبه در انفجار بم کنار جاده در جنوب افغانستان کشته شده است.

همچنان به گفته وزارت دفاع برتانیه، از اثر انفجار های جدا گانه در جنوب افغانستان دو عسکر برتانوی کشته شدند.

اتحادیه ناتو ملیت این عسکرو محل حمله را افشاء نساخته است.

همچنان وزارت دفاع بریتانیا امروز پنجشنه گفت، یک فرد بحریه سلطنتی که در هفته پیش در ولایت هلمند زخمی شد، از اثر جراحاتی که بر او وارد شده بود ، مرده است.

در عین حال، یک تحقیق قوای نظامی آسترالیا نشان داده است که به احتماال زیاد عساکر آسترالیا مسئول تلفات اهالی ملکی در نبرد در ماه جنوری در جنوب افغانستان نبوده اند.

قوای دفاع آسترالیا بروز پنجشنه گفت، تحقیقات داخلی آن نشان میدهد که پارچه های مرمی ایکه از وجود یک مرد زخمی شده افغان در پنج حادثه در ماه جنوری بر داشته شده، نشان میدهد که آن مرمی ها با مهمات و مرمی های قوای آسترالیا مطابقت نمی کند.

اما مارشال هوائی آسترالیا «اگوس هوستن » میگوید، او همچنان نمیتواند مسئولیت قوای آسترالیا را در این تلفات کاملاً رد کند.

هشت تن از افراد زخمی شده برای تداوی جراحات وارده بر ایشان به یک پایگاه قوای ائتلاف برده شدند. آنها گفتند که توسط آتش هاوان قوای آسترالیا زخمی شده اند.

آنها همچنان گفتند این گلوله باری۱۰ تن را کشته است. یکی از اهالی مجروح بعد تر در شفاخانه نظامی قوای ائتلاف بدرود حیات گفت.

XS
SM
MD
LG