لینک های دسترسی

Breaking News

تزئید در رقم تلفات انفجار هوتل مجلل در پشاور


مقامات پاکستانی مصروف جستوی اجساد بیشتر هلاک شدگان در میان مخروبه های هوتل مجلل «پیرل انتکوننتل» پشاوراندکه در شام روز سه شنبه یک انفجار انتحاری در خارج آن حد اقل ۱۵ تن را هلاک ساخت.

در این حادثه۷۰ تن دیگر نیز زمانی زخمی شدندکه مهاجمین یک ترک ملو از مواد منفجره را در اواخر شام سه شنبه در بیرونهوتل «پیرل انتر کونتینتل» پشاور، پایتخت ولایت شمال غربی پاکستان منفجر ساختند.

تصاویر گرفته شده کمره های امنیتی از این واقعه که امروز چهار شنبه نشر شد، موتری را نشان میدهد که به درب امنیتی هوتل رسید و بلا فاصله انفجاری از شلیک های تفنگ شروع گشت و بعد ترک مملو از مواد منفلقه با سرعت زیاد از موضع تفتیش عبور کردو بعد انفجار دست داد که در آن یک قسمت از بدنه هوتل بشدت تخریبب شد.

موسسه ملل متحد تصدیق کرده که حد اقل دو تن از عمله آن که یک شهروند سربی و یک فیلیپینی بوده، در این واقعه کشته شده اند.

آنهاAleksandar Vorkaic از اداره مهاجرین ملل متحد و Persevandra So مربوط به یونیسف یا اداره رسیدگی به اطفال موسسه ملل بوده ند.

ٌ آصف علی زرداری رئیس جمهور و یوسف رضا گیلانی صدراعظم پاکستان این حمله را تقبیح کرده و تعهد پاکستان را به ادامه جنگ علیه دهشت افگنی دوباره تریح و تائیید کرده اند.

بان کی مون سر منشی، موسسه ملل متحد نیز این خشونت گرائی را محکوم و آن رایک حمله دهشت افگنانه نفرت آور و غیر قابله توجیه خوانده است.

شاهدان عینی میگویند مهاجمین با گلوله باری راه خود را از میان محافظین هوتل باز کرده و مقدار عظیم بم را منفجر ساختند که یک طرف هوتل را تخریب کرد وعمارت هوتل ر ابه آتش کشید.

یک تحلیل گر امنیتی بنام Hassan Askari اظهار نمود که تدابیر امنیتی در هوتل «پیرل انتر کونتننتل» پشاور، با مقایسه به سایر هوتل های عالی در پاکستان نهایت ضعیف بوده است.

تا کنون هیچ کس مسولیت اجرای این حمله را ادعا نکرده، اما آفتاب شیر پاو، که در گذشته هم به صفت وزیر داخله و هم به حیث وزیر اعظم ایفای وظیفه کرده میگوید این حمله واضحاً برای تورید فشار بر پاکستان در آوانی طرح و اجرا شده که علیه شورشیان در وادی سوات میجنگد.

مقامت پاکستان میگویند از شروع حمله در اواخر ماه اپریل تا حال، زیاده از ۱٫۳۰۰ تندرو طالب و حدود ۱۰۰ عسکر پاکستان کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG