لینک های دسترسی

Breaking News

اتمر: افزایش در حملات و زدو خورد ها در ولسوالی ها


وزیر داخله افغانستان میگوید درین اواخر در حملات و زد و خورد ها با مخالفین مسلح در ولسوالی ها افزایش قابل ملاحظه ای دیده میشود.

محمد حنیف اتمر، وزیر داخله افغانستان به خبرنگاران گفت در طول سال گذشته در بیست و پنج ولایت حدود یکصد و بیست حمله دهشت افگنی، انفجار بم و حملات انتحاری بوقوع پیوسته است که به اثر آن حدود چهل و هشت تن کشته و یکصد و یازده نفر مجروح گردیده اند.

وی اضافه نمود که به اثر این حملات سی پولیس جان های شانرا از دست داده و ۱۷۶ تن از مخالفین مسلح به قتل رسیده اند.

وزیر داخله بمنظور تأمین امنیت در ولایات و حفظ امنیت شورا های انتخاباتی گفت در هر منطقه چهل تن از افراد پولیس برای تحکیم امنیت و حفاظت کاندیدان از سوی ریاست جمهوری افغانستان تعین گردیده اند.

اتمر علاوه کرد که در جاده های عمده ای شهر کابل به نصب کمره های عکاسی اقدامات آغاز گردیده است که اگر دور آزمایشی آن موفقانه بود، ازدیاد بخشیده خواهد شد.

وی گفت به واسطه این کمره ها از حملات دهشت افگنی جلوگیری به عمل خواهد آمد.‏

در خبر های دیگر، مسولین ولایت هلمند میگویند، پنج ولسوالی این ولایت عملا در دست حکومت نیست و در اداره این ولسوالی ها مخالفین مسلح قرار دارند.

محمد گلاب منگل، والی هلمند در یک نشست خبری گفت در نظر دارد تا آغاز انتخابات ریاست جمهوری کنترول این ولسوالی ها را بدست آورد.

وی گفت در جنگ علیه مخالفین مسلح از مشی جدید حکومت کار خواهد گرفت.

گلاب منگل گفت وضعیت هلمند به اندازه یی که در رسانه ها منعکس میگردد ناارام نمی باشد. وی اضافه کرد که برای تامین امنیت در سرحدات ولایت هلمند با پاکستان قوای بیشتری را جابجا خواهد نمود.

XS
SM
MD
LG