لینک های دسترسی

Breaking News

سقوط هلیکوپتر ناتو و انفجارات متعدد در افغانستان


قوای مساعدت امنیت بین المللی (آیسف) به رهبری ناتو میگوید از اثر سقوط یک هلیکوپتر در جنوب افغانستان ۳ تن از عساکر ناتو کشته شده اند.

سخنگوی ناتو میگوید این واقعه که بروز دوشنبه در ولایت زابل رخ داد، کار دشمن نبوده است. مقامات میگویند دو تن ازین عساکر کانادایی وعسکر سومی برتانوی است.

در اوایل روز دوشنبه یک تن از سخنگویان اردوی امریکا گفت چهار تن از عساکر امریکایی بعد از اصابت عراده شان به یک بم کنار جاده در شهر قندوز کشته شدند.

همچنان در اثر انفجار یک بم در جنوب افغانستان دو عسکر امریکایی کشته شده و عسکر امریکایی دیگر از زخم های که در جنگ با تندروان در ولایت پکتیا بروز دوشنبه برداشته بود، در گذشت.

در واقعات دیگر، مامورین محلی میگویند یک بم گزار انتحاری موتر مملو از مواد منفجره خود را در دروازه دخولی پایگاه ناتو در قندهار منفجر ساخته و دو نفر ملکی را هلاک ساخته و ۱۴ تن دیگر را مجروح ساخت.

همچنان به گفته مقامات افغان در اثر پرتاب یک بم دستی به یک عراده پولیس در خوست یک نفر ملکی کشته شده و ۲۹ نفر دیگر مجروح شدند.

مقامات میگویند این حمله قطار موتر های پولیس را هدف قرار داده بود. اکثر قربانیان را افراد ملکی تشکیل میدهد، ولی در بین مجروح شدگان چهار پولیس نیز موجود است.

XS
SM
MD
LG