لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار طالبان در مورد عسکر اسیر شده امریکایی


یک قوماندان طالبان در جنوب شرق افغانستان میگوید عسکر گرفته شده ایالات متحده را خواهند کشت مگر اینکه قوای نظامی ایالات متحده عملیات نظامی اش را در دو ولایتافغانستان متوقف سازند.

مولوی سنگین امروز پنجشنبه گفت عسکر ایالات متحده در وضع صحی خوب قراردارد، و اما تهدید کرد که اگر عملیات نظامی امریکا در ولایات پکتیکا و غزنی ادامه یابد آن عسکر را خواهند کشت.

تورن الیزابت متیاس، سخنگوی زن قوای ایالات متحده میگوید، قبل بر این قوای نظامی ایالات متحده اوراقی را در هردو ولایت توزیع نموده و در آن خواستار عودت مصئون آن عسکر شدهبود.

در یکی از این اوراق، عسکر ایالات متحده در حالی نشان داده شده که بروی زمین نشسته و با خرد سالان افغاندست میدهد. در این اوراق خواسته شده است که "مهمان امریکائی" برگردانیده شود تا به کشور اش فرستاده شود.

اما یک ورق دیگر یک عسکر ایالات متحده را در حالی نشان میدهد که درب یک منزل را با لگد میکوبد و میگوید "اگر عسکر امریکائی را رها نسازید جستجو خواهیدشد"

مامورین ایالات متحده میگویند این عسکر امریکائی در اواخر ماه پیش و زمانیکه با سه تن از افغانها کمپ اش را ترک گفته بود، اسیر گرفته شد.

در عین حال والی ولایت قندهار گفته است یک حمله هوائی مظنونقوای ائتلاف شش تن ا از اهالی ملکی افغان را کشته و حد اقل یازده تن دیگر را زخمی ساخته است. مامورین افغان بر این واقعه به تحقیق پرداخته اند.

از سوی دیگر مامورین ناتو میگویند قوای افغانی و ائتلاف دو تن از شورشیان را در ولایت کنر بقتل رسانیده و چهار تن دیگر شانرا دستگیر کرده اند. این تندروان طالبان مسئولانفجارات بم در کنار جاده ها در ساحه بوده اند.

در سایر اخبار یک راپور کمیته شبه نظامی دفاعی بریتانیا میگوید که کمبود هیلیکوپتر، به عملیات برتانوی ها در افغانستان صدمه میزند.

در حال حاضر برای ۹٫۰۰۰ عسکر برتانوی در جنوب پر از خشونت افغانستان که موضع مستحکم طالبان است ۳۰ عدد هیلیکوپتر وجود دارد.

راپور مشعر است یک تعداد بیشتر هیلیکوپتر ها به عساکر اجازه خواهد داد تا در عوض راه زمینی که در آن مواجه به بم های تعبیه شده کنار جاده اند عساکر از طریق هوا مسافرت کنند.

در ماه جاری ‏۱۵ عسکر برتانوی در جنوب افغانستان کشته شده اند. تعداد زیاد آنها از انفجار بم های تعبیه شده به ذریعه شورشیان طالبان کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG