لینک های دسترسی

Breaking News

کوشش سوء قصد علیه جان فهیم قسیم


مامورین در جنوب افغانستان میگویند یکی از معاونین انتخابی رئیس جمهور حامد کرزی در انتخابات ماه آینده از یک سوء قصد جان به سلامت برد.

مامورین میگویند در ولایت قندوز بروز یکشنبه مردان مسلح بالای یک واسطۀ شلیک نمودند که حامل محمد قسیم فهیم، سابق معاون رئیس جمهور بود.

مقامات میگویند فهیم درین حمله زخمی نگردیده و سازمان دهنده گان این حمله نیز تا هنوز معلوم نشده است. وزیر دفاع افغانستان میگوید قوای افغان و خارجی ۱۶ تندرو طالب را در شرق افغانستان به قتل رسانیده اند.

وزارت دفاع میگوید شب شنبه آن شورشی ها توسط هاوان در ولایت نورستان به قتل رسیدند.

در سایر مناطق شرقی، وزارت دفاع میگوید در ولایت پکتیکا در نزدیک سرحد پاکستان به اثر انفجار بم کنار جاده دو عسکر اردوی ملی کشته و سه تن دیگر مجروح شدند.

طی انفجار دیگر در نزدیک سرحد، پولیس افغانستان میگوید هفت انتحار کننده را به قتل رسانیدند که میخواستند در عمارت های دولتی ولایت خوست خود را انفجار بدهند.

زمری بشری، سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان به صدای امریکا گفت انفجار کننده گان به شکل همزمان ساختمان های دولتی را بروز شنبه هدف قرار دادند، ولی توسط قوای امنیتی به قتل رسیدند.

چهار تن، که دو پولیس در بین آنها نیز شامل بود، جراحت برداشت.

بشری گفت، طوری به نظر میرسد که شورشیان تخنیک های خود را تغیر میدهند، ولی قتل ۲۰ انتحار کننده طی هفتۀ گذشته نشان دهندۀ قوت و مهارت در حال افزایش پولیس ملی افغانستان میباشد.

در سایر واقعات خشونت آمیز بروز شنبه، یک عسکر برتانوی حین گزمه در ولایت هملند کشته شد.

افزایش در خشونت ها یک ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و در حالی صورت میگیرد که ریچارد هولبروک، نمایندۀ خاص ایالات متحده به افغانستان و پاکستان، در مورد آمادگی های انتخابات در کابل گفت و شنود میکند.

طی یک کنفرانس مطبوعاتی بروز شنبه، هولبروک تذکر داد که انتخابات ۲۰ آگست، با چالش های بی سابقه و مغلق مواجه میباشد.

او همچنان اظهار امیدورای نمود که امنیت نا مساعد افغان ها را از رای دهی باز ندارد.

XS
SM
MD
LG