لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان 'قصد دارند انتخابات در افغانستان را مختل سازند'


طالبان میگویند قصد دارند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را در هم سازند. و آنها از افغان ها خواسته اند عملیه رای دهی را تحریم کرده و بر خارجیان حمله نمایند.

گروه تندرو طالبان طی بیانیه که بروز سه شنبه در انترنیت نشر شد، انتخابات ۲۰ اگست در افغانستان را "پرداز امریکایی" خوانده اند که هدفش فریب مردم افغانستان است.

طالبان میگویند افغان ها به عوض رفتن به مراکز تقلبی رای دهی، جهت آزاد ساختن کشور شان از دست مهاجمین، باید به سنگر های جهادی بروند.

گروه تندرو از جنگجویان طالبان خواسته است بر "مراکز دشمن" حمله کرده و با مسدود ساختن جاده ها، از رفتن مردم به مراکز رای دهی جلوگیری کنند.

این بیانیه دو روز بعد از حمله نشر میشود که بر قطار موتر های حامل مدیر امور مبارزات انتخاباتی عبدالله عبدالله، کاندید ریاست جمهوری، صورت گرفت.

همچنان بروز یکشنبه بر محمد قسیم فهیم، کاندید معاون ریس جمهور کرزی نیز حمله صورت گرفت. او ازین حمله جان به سلامت برد.

در آغاز هفته جاری، مامورین افغان اعلان نمودند که آنها با اعضای محلی طالبان در ولایت بادغیس در قبل از انتخابات، موافقتنامه را امضاء کرده اند. ولی تندروان اند گفته اند هیچ موافقه صورت نگرفته است.

هزاران تن از عساکر امریکایی همراه با قوای برتانوی و افغان در ولایت هلمند، برای محافظت اهالی ملکی در قبل از رای گیری ریاست جمهوری، تهاجمی بزرگی علیه طالبان براه انداخته اند.

همچنان بروز پنجشنبه وزارت دفاع افغانستان گفت از اثر انفجار یک بم کنار جاده در هلمند، چهار عسکر افغان کشته شدند.

XS
SM
MD
LG