لینک های دسترسی

Breaking News

خشونت های تازه در افغانستان


صرف نه روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، موجی از خشونت های تازه در جنوب آن کشور تعداد تلفات اهالی و عساکر را بلند برده است.

مقامات افغانی بروز سه شنبه گفتند انفجارات جداگانۀ بم های کنار جاده در ولایت قندهار موترهای ملکی را هدف قرار داده بود.

داؤد فرهاد، یک داکتر افغان در شفاخانۀ شهر قندهار میگوید ۹ نفر، بشمول دو زن کشته شده اند. حد اقل چهار نفر ملکی دیگر زخمی شده اند.

در عین زمان مقامات ناتو بروز سه شنبه گفتند سه عسکر امریکائی در واقعات جداگانۀ آتش دشمن طی سه روز گذشته در جنوب افغانستان کشته شدند.

چند هفتۀ اخیر برای عساکر غربی در افغانستان مخصوصاً مهلک بوده است. در ماۀ جاری تا بحال در حدود ۳۰ عسکر بین المللی هلاک شده اند.

باوجود این خشونت ها، حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان بروز سه شنبه گفت بعقیدۀ او انتخابات بطور مسالمت آمیزی سپری خواهد شد.

آقای کرزی که برای انتخاب مجدد کاندید شده است، همچنان در یک اجتماع در کابل از جوانان تقاضا نمود تا با رای دادن در انتخابات برای یک آیندۀ مرفه برای کشور، کار کنند.

در عین زمان، پلان رئیس جمهور افغانستان مبنی بر کوشش جهت مصالحه با شورشیان ظاهراً یک اندازه پشتیبانی قوماندان ارشد ناتو را جلب کرده است.

ستنلی مکرستل، جنرال ایالات متحده به وسایل نشراتی امریکا گفته است جلب مجدد جنگجویان طالب و قوماندان های پائین رتبۀ طالبان به جامعۀ افغانی او را ناراحت نخواهد ساخت.

آقای کرزی تعهد کرده که یک لویه جرگه را دایر خواهد کرد که نمایندگان طالبان دران سهیم خواهند بود، در صورتی که آنها جنگ را با حکومت متوقف سازند.

همچنان بروز سه شنبه، مقامات پولندی گفتند شاید ۲۰۰ عسکر دیگر را به افغانستان سوق بدهند.

پولند در حال حاضر ۲۰۰۰ عسکر در افغانستان دارد. قبلاً بروز سه شنبه وزارت دفاع پولند گفت یک عسکر پولندی بروز دوشنبه در تبادلۀ آتش با طالبان کشته شد. چهار عسکر پولندی مجروح گردیدند.

قوای افغانی گفت حد اقل سه عسکر آن کشور در عین حمله کشته شدند.

XS
SM
MD
LG