لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی 'بلا فاصله در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برنده نخواهد شد'


روزنامه تلیگراف برتانیه: طبق یک نظرسنجی عمومی که توقع روز افزون انجام انتخابات به دور دوم را اشاره می کند نوشته است، حامد کرزی در انتخابات هفته آیندۀ افغانستان از حمایت کافی برای پیروزی بر خوردار نیست.

طبق نوشته تلگراف این نظرسنجی که توسط یک موسسۀ تحت حمایت مالی حکومت ایالات متحده انجام یافته است، ریس جمهور افغانستان با یک تفاوت زیاد بر رقیبانش برتری دارد، اما ۵۰ در صد آرای لازم را در جلوگیری از کشیدن انتخابات به دور دوم ندارد.

روزنامه مذکور به نقل از این نظرسنجی نوشته است آقای کرزی ۳۶ درصد آراء و نزدیک ترین رقیب او داکتر عبدالله عبدالله ۲۰ درصد آرائ ثبت شده را دارند.

روزنامه در ادامه نوشته است تیم مبارزات انتخاباتی کرزی نتایج این نظرسنجی را رد کرده است. تلگراف از قول وحید عمر، سخنگوی تیم مبارزات انتخاباتی کرزی نقل کرده است که او (کرزی) مطمئن است که آقای کرزی در دور نخست برنده خواهد شد.

روزنامه مینویسد، به نظر می رسید آقای کرزی تا همین اواخر به پیروزی در برابر یک رقیب قاطع خود، مطمئن میباشد.

روزنامه برتانوی در ادامه مطلب می نویسد، اما مبارزات انتخاباتی در هفته های گذشته با ظهور داکتر عبدالله، گروه رقیب عمده مهم که بقایای است از اتحاد شمال، جان تازه یی به خود گرفته است.

تلگراف به نقل از داکتر عبدالله می نویسد دور دوم موجب تشویق حمایت از او خواهد شد.

داکتر عبدالله گفته است مردم خواهند آموخت که با وجود تقلب، با وجود استفاده از پول و امکانات حکومت و فعالیت مقامات حکومتی در حمایت از یک نفر، آنها (حکومت فعلی) نمی تواند برنده شود.

این روزنامه طبق تحقیقات شرکت موسوم به شرکای گلیف یُوم که در هفته دوم ماه جولای انجام شد مینویسد، رمضان بشر دوست هفت در صد آراء را دارد و داکتر اشرف غنی احمدزی، از ۳ در صد آراء بر خوردار است.

XS
SM
MD
LG