لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات گتیس در مورد امکان افزایش عساکر امریکایی


رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده امکان اعزام عساکر بیشتر را به افغانستان باز نگهداشت، ولی اظهار داشت که قوای بیشتر مردم افغانستان را ناراحت نموده و در دور از عساکر قرار خواهد داد.

گیتس طی کنفرانس مطبوعاتی در وزارت دفاع بروز پنجشنبه، در رابطه به اعزام عساکر بیشتر که فراتر از 68 هزار تن است که رئیس جمهور براک اوباما، امر نموده ، اظهار تردد نمود.

او گفت اکثریت افغان ها قوای ائتلاف را منحیث شریک خود میبینند، و افزایش قابل ملاحظۀ حضور نظامی بین المللی در کشور، این دید را تغیر خواهد داد.

آقای گیتس وضع امنیتی افغانستان را تصویریک مختلط خواند. او اظهار داشت که طالبان در بعضی ساحات حضور پیدا کرده اند.

او گفت قرار است جنرال ستنلی مک کرستل، قوماندان جدید ایالات متحده و ناتو در افغانستان بررسی وضع آن کشور را بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام نماید.

گیتس تاکید ورزید که هر گونه افزایش قوا تنها بعد از مشوره با متحدین و حکومت افغانستان صورت خواهد گرفت.

او گفت مککرستل آزاد است تا هر آنچه را بخاطر تکمیل نمودن ماموریت خود ضرورت داشته باشد، تقاضا نماید، تا افغانستان را از مبدل شدن به پناه گاه مصون دهشت افگنان جلوگیری نماید و آن را ثبات بخشد تا حکومت و قوای نظامی حضور خود را در آن کشور تقویت بخشند.

گیتس علاوه نمود انشکاف سرحد در افغانستان نیاز به دهه ها دارد، ولی متحدین امریکا تهعهد نموده اند تا افغانستان را با پروژههای غیر نظامی بشکل طویل مدت کمک نمایند.

XS
SM
MD
LG