لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال مکریستل: وضع در افغانستان جدی است


قوماندان قوای ایالات متحده و ناتو در افغانستان ارزیابی استراتیژی را که از مدتی انتظار آن میرفت تکمیل نموده و آنرا به مقامات ایالات متحده و ناتو تسلیم نموده است.

ستنلی مکرستل جنرال قوای زمینی ایالات متحده میگوید وضع در افغانستان جدیست، ولی مؤفقیت بدست آمدنی میباشد و در استراتیژی باید تغیراتی رونما گردد.

رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده بروز دوشنبه در ایالت تکساس به خبرنگاران گفت چشم براۀ مطالعۀ این ارزیابی است.

گیتس گفت یک تعداد انکشافات مثبت در افغانستان رخ میدهد چون اعزام یک تعداد بیشتر عساکر ایالات متحده و ائتلاف به آن کشور.

اما او علاوه کرد که در حالیکه قوای ائتلاف بر سنگرهای طالبان تهاجم میکنند از تلفات بیشتر انتظار برده میشود.

در واشنگتن، براین وتمن، سخنگوی وزارت دفاع گفت این ارزیابی تقاضای مشخص برای عساکر بیشتر را احتوا نمیکند، اما براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده و رهبران ناتو شاید این موضوع را بعدتر مورد بحث قرار دهند.

وتمن گفت این ارزیابی منحیث یک ارزیابی محرمانۀ قوای نظامی پنداشته میشود و در مورد افشای آن پلانی وجود ندارد.

براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده خواستار ارزیابی کامل استراتیژی ایالات متحده در افغانستان و پاکستان شده تا با شورش روزافزون تندروان طالب و القاعده مبارزه صورت گیرد.

قبلاً در ماۀ جاری مایک ملن، رئیس لوی درستیزهای مشترک قوای مسلح ایالات متحده گفت بعقیدۀ او اوضاع در افغانستان جدیست و رو بخرابی میرود.

و هفتۀ گذشته روزنامۀ نیویارک تایمز گزارش داد که قوماندان های نظامی ایالات متحده و ناتو در افغانستان گفته اند که برای این کار عساکر کافی در اختیار ندارند.

روزنامه منابع خود را معرفی نکرد ولی گفت قوماندان ها در ملاقات های اخیر شان به ریچارد هالبروک، نمایندۀ خاص ایات متحده تاکید کردند که به عساکر بیشتر احتیاج دارند.

XS
SM
MD
LG