لینک های دسترسی

Breaking News

اصابت راکت بر یک بس در غزني


وزیرداخله افغانستان می گوید یک راکت شورشیان یک بس را درشرق افغانستان هدف قرار داده 2 غیرنظامی را کشت ودرحدود 25 دیگر را زخمی ساخت.

مقامات حکومت به روز چهارشنبه گفتند این بس درمسیر یک شاهراه درولایت جنوب غربی غزنی درحال حرکت بود.مقامات دراین وزارت به خبرگزاری اسوشیتید پریس گفتند که تندروان به نظر می رسید یک نقطه تفتیش پولیس درآن نزدیکی را هدف قرار بدهد اما درعوض آن زمان به یک بس اصابت کرد که به هدفش نرسید.

روز چهارشنبه به عنوان هشتمین سالگرد آغاز جنگ علیه تندروان درافغانستان یاد می شود. شورش طالبان شدیدا بر بم های کنار جاده، راکت ها وحملات انتحاری در جنگ شان علیه قوای خارجی وعساکر افغان استوار می باشد.

تلفات جنگ درحالی دراین کشو افزایش یافته است که نبردها دراین کشور شدت گرفته است. به روز سه شنبه وزیردفاع افغانستان گفت 10 عسکر افغانی و 100 تن ازشورشیان طالابن درعملیاتی درولایات هلمند ونورستان کشته شدند.

همچنین بروزسه شنبه، عساکر امریکایی وافغان کوههای واقع درنورستان را به منظور جستجوی تندروانی پاکسازی کردند که مسئول کشتن هشت عسکر ایالات متحده و 2 عسکر افغان بروزشنبه می باشند. آن مرگبارترین حمله برقوای ایالات متحده در بیشتر ازیک سال بوده است.

ناتو گفت طالبان از تلفات زیاد قابل ملاحظه یی در جنگ متحمل شده است که درتمام روز جریان داشت. یک بیانۀ ناتوحاکی است که یک ارزیابی مشروح تر از حوزه جنگ تعیین کرد که بیشتر از100 تن ازجنگجویان طالبان کشته شدند.

این بیانیه حاکی است که درحالی که این حمله توسط تندروان محلی اجرا شد، عناصر گروه حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، قوماندان سابق مجاهدین علیه قوای شوروی سابق احتمالا درآن دخیل باشد.

XS
SM
MD
LG