لینک های دسترسی

Breaking News

پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات ایالتی امریکا


کاندیدان حزب جمهوری خواه با پیروزی به دو اداره کلیدی در انتخابات ایالتی ایالات متحده امریکا بروزسه شنبه دست یافتند، انتخاباتی که به طور وسیع به حیث یک نظرپرسی عامه در خصوص اداره رییس جمهور اوباما و پالیسی هایش دیده شده است.

مسائل ایالتی تیم های مبارزاتی در دو ایالت ویرجینیا و نیوجرزی برجسته ساخته است، اما تحلیلگران سیاسی گفتند این انتخابات در دو ایالت شرقی پرنفوس یک تغییر در تمایلات رای دهندگان از دموکرات ها به سوی کاندیدان جمهوری خواه می باشد.

آن مسئله روند ایجاد شده در رقابت ریاست جمهوری سال گذشته را تغییر می دهد و دشواری پیش روی دموکراتها در سراسر کشور در سال 2010 را نشان می دهد، وقتی که تمامی کرسی ها در مجلس نمایندگان به رای گیری گذاشته خواهد شد.

رای دهندگان مستقل در پیروزی آقای "باب مَکدانل" جمهوری خواه در رقابت گورنر ویرجینیا مهم بودند. او با تفاوت بسیاز زیاد در برابر "کِری دیدز"، رقیب پرسابقه دموکرات به پیروزی دست یافت و اولین گورنر جمهوری خواه در ویرجینیا در هشت سال شد. سال گذشته همین جناح مستقل شدیدا به طرفداری ازآقای اوباما رای دادند.

در نیوجرزی،جان کورزین گورنر فعلی دموکرات، یک محل حزب دموکرات توسط کریس کریستی جمهوری خواه از کرسی گورنری برکنار شد. کریستی، مدعی العموم سابق فدرال، اولین جمهوری خواهی است که در سطح یک اداره ایالتی در نیوجرزی طی 12 سال انتخاب شده است.

XS
SM
MD
LG