لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات ضد امریکا در تهران


ایرانسی امین سالگرد تصرف سفارت ایالات متحده در تهران را با تظاهرات ضد امریکایی، بر گزار کرد .

اما چنانچه الیزابت ارروت خبرنگار صدای امریکا از قاهره گزارش میدهد، نیرو های مخالف با استفاده از این مناسبت میخواهند برعلیه حکومت خویش مظاهره نمایند.

هزاران تن برای شرکت در اجتماعی که از سوی حکومت ترتیب گردیده است، در خارج از محوطه سفارت سابق ایالات متحده در تهران گرد هم جمع شدند.

حینی که سخنرانان از رویداد سال 1979 یاد آوری مینمودند، یعنی زمانیکه متعلمین انقلابی سفارت امریکا در تهران را به تصرف در آورده و 52 کارمند امریکایی آنرا برای بیش از یک سال در اسارت نگه داشتند، جمعیت شعار، "الله اکبر" و "مرگ بر امریکا" را سر میدادند.

کنترول سفارت ایالات متحده یک پیروزی برای جمهوری اسلامی نوبنیاد تلقی میگردید، که در اوایل همان سال، شاه را که تحت حمایت ایالات متحده بود، از قدرت برکنار ساختند.

اما با گذشت 30 سال، گروه جدید مظاهره چیان، حکومت آن کشور و به طور خاص انتخابات مناقشه برانگیز ماه جون رئیس جمهور محمود احمدی نژاد را به آزمون میگیرند.

گروه دیگر مظاهره چیان بروز چهار شنبه تظاهرات ضد حکومتی را در تهران به راه انداختند، که به گفته گروه های رقیب حکومت مظاهرۀ جدید از رشته تظاهراتی است که بخاطر تقلب در انتخابات برگزار میگردد. شاهدان میگویند پولیس بخاطر پراگنده ساختن جمعیت از گاز اشک آور کار گرفت.

در شامگاه سالروز تصرف سفارت ایالات متحده در تهران، رئیس جمهور اوباما گفت" ما طی 30 سال به آنچه که حکومت ایران مخالف آن است گوش دادیم؛ سوال در اینجاست، اکنون، این کشور چگونه آیندۀ خواهد داشت."

در یک پیامی که شام روز سه شنبه منتشر شد، آقای اوباما میگوید، ایالات متحده میخواهد تا فرا تر از " شک و تردید های مداوم، سوء اعتماد، و مقابله" حرکت نماید، و راه های ایجاد روابط بر مبنای علایق دو جانبه و احترام متقابل را جستجو مینماید.

هر دو طرف روی برنامه ذروی تهران توافق نظر ندارند. در اوایل هفته جاری، آیت الله خامنه یی رهبر مذهبی ایران گفت کشورش برای گفتگو هایی که از قبل توسط امریکا تصمیم گیری شده است، علاقه مند نمیباشد.

XS
SM
MD
LG