لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات 'واضح تر' اوباما در مورد جنگ افغانستان


یک روزنامه عمده امریکایی گزارش میدهد که براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده در وقت اعلان استراتیژی جدید در مورد افغانستان بروز سه شنبه، برای ختم سرانجام جنگ در افغانستان، زمان مشخصی را نیز تعیین خواهد کرد.

روزنامه نیویارک تایمز بروز دوشنبه از مقامات ارشد حکومت امریکا نقل قول نموده است که میگویند، ریس جمهور اوباما نسبت به بحث های سابقه حکومتش، در مورد "هدف و چهار چوب زمانی جنگ در افغانستان صریحتر و روشن تر" صحبت خواهد گرد.

اوباما به منظور جنگ علیه تندروان افراط گرا در افغانستان تصمیم در مورد اعزام بیش از ۳۰ هزار عسکر علاوگی به آنکشور را اعلام و آن را توضیح خواهد کرد.

مقامات به روزنامه گفتند، رئیس جمهور چگونگی تطبیق پلان های خود در مورد تحویل پیشبرد جنگ به حکومت افغانستان را نیز توضیح میکند.

مقامات در مورد پلان ستراتیژی خروجی رئیس جمهور اوباما چیزی نگفتند، ولی اینقدر بیان داشتند که این ستراتیژی مانند عراق مستحکم نخواهد بود.

اعضای کانگرس از حزب جمهور خواه و دیموکرات از افرایش قوا در افغانستان حمایت میکنند، ولی بعضی از آنها در مورد تعین معیار های پیشرفت برای حکومت افغانستان و ستراتیژی خروج از جنگ، اظهار نگرانی کرده اند.

سناتور جان کایل از حزب جمهوری خواه بروز یکشنبه گفت، او طرفدار بحث آزاد در مورد ستراتیژیِ خروج از افغانستان نیست، زیرا این کار به منطقه علامه غلطی خواهد فرستاد.

سناتور ایوان بای، از حزب دیموکرات میگوید ازین کار حمایت میکند، زیرا این عمل بر حکومات افغانستان و پاکستان فشار وارد خواهد کرد تا کشورهای شان را با ثبات سازند.

بروز شنبه، گوردن براون صدر اعظم برتانیه برای رئیس جمهور کرزی در اعلان معیار های پیشرفت در رابطه با امنیت و سیاست، زمان مشخصی را تعیین کرد.

براون گفت او تا ۲۸ جنوری خواهان یک پلان قابل اعتبار برای تربیه عساکر بیشتر افغان است – این تاریخی است که برتانیه کانفرانس بین المللی را در رابطه با افغانستان میزبانی میکند.

درین کنفرانس متحدین ناتو و قدرت های عمده جهان و کشور همسایه افغانستان در لندن شرکت خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG