لینک های دسترسی

Breaking News

تغیر اقلیم تهدید برای صحت عامه


مارگریت چن، ریس عمومی سازمان جهانی صحت هشدار داده است که تغییر در اقلیم جهان تهدید چشمگیر و در حال ظهور برای صحت عامه است. او میگوید مردم در کشور های در حال انکشاف بیشتر آسیب پذیر خواهند بود.

مارگریت چن، ریس عمومی سازمان جهانی صحت میگوید ازینکه در کنفرانس کوپنهاگن در حل مشکل تغییر در اقلیم جهان توافقی صورت نگرفت، نا امید شده است.ولی او میگوید به عقیده او اقدامات مهم سر انجام منجر به توافق نامه میشود که سیر تغیر اقلیم جهان را توقف خواهد داد.

او میگوید رابطه بین تغییر در اقلیم جهان و صحت مشهود است. او میگوید طور مثال ملیون ها نفر از آب نهایت زیاد یا از فقدان آن آسیب خواهند دید.

چن میگوید سیلاب های مرگبار ممکن است منجر به از دست رفتن زندگی گردد - از غرق شدن افراد گرفته تا امراض. او میگوید سیلاب های آلوده و ملوس شاید منجر به امراض مرگبار گردد، مانند اسهال و کولرا.

از سوی دیگر، او میگوید در بعضی مناطق آب نهایت کم خواهد بود که این باعث خشکسالی طویل المدت شده و محصولات زراعتی نورمال را متاثر میسازد.

"پیش بینی این است که تا ۲۰۳۰ سال دیگر اگر وضع به همین شکل ادامه یابد، در تولیدات سکتور زراعتی افریقا ۵۰ فیصد کاهش خواهد یافت. اگر این حقیقت پیدا کند، تصور کنید تاثیری که این کار بر گرسنگی و سوء تغذی های مزمن خواهد داشت".

دانشمندان میگویند گرم شدن جهان شکل تدریجی خواهد داشت، ولی رویداد های جوی بصورت فوری و شدید افزایش میابد. آنها میگویند تاثیرات طوفان های شدید، سیلاب ها و خشکسالی ها و حرارت ناگهانی و عمیق خواهد بود.

سازمان جهانی صحت میگوید امراض ناشی از و مربوط به تغییر در اقلیم قبلا میلیون ها نفر را هلاک ساخته است.

(عکس: AP) گزارش سازمان جهانی صحت میرساند که بیش از ۳.۵ ملیون نفر هر سال از عواملی مربوط به سوء تغذی هلاک میشوند. گزارش میگوید امراض مربوط به اسهال تقریبا ۲ میلیون نفر را هلاک ساخته و یک میلیون نفر از اثر مرض ملاریا هلاک میشوند.

مارگیت چن میگوید این مشکلات با تغییر بیشتر در اقلیم جهان، بیشتر میگردد.

"با تغییر درجه حرارت گزارش میشود که حشرات باعث بروز ملریا در مناطقی میشوند که قبلا هیچگاهی در آن ملریا وجود نداشت".

چن میگوید تغییر در اقلیم یک پدیده جهانی است. او میگوید هیچ کشوری مستثنی نیست، ولی تاثیر آن مساوی نخواهد بود. چن میگوید کشور های فقیر که قبلا هم در این مشکلات غوطه ور بوده اند، بیشتر متاثر خواهند شد.

چن میگوید سیستم صحت عامه در کشور های در حال انکشاف تحت فشار زیاد قرار خواد گرفت. او میگوید آنها در قسمت مبارزه علیه امراض و مشکلاتی زیادی خواهند داشت.

XS
SM
MD
LG