لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات ریچارد هولبروک در مورد مذاکره با طالبان


فرستادۀ ارشد ایالات متحده میگوید امریکا در مذاکرات مستقیم با طالبان دخیل نبوده، ولی از تلاش حکومت افغانستان حمایت میکند تا شورشیان را به متوقف نمودن جنگ ترغیب نماید.

ریچارد هولبروک، فرستادۀ خاص ایالات متحده برای افغانستان وپاکستان، گزارش های اخیر رسانه های خبری را مبنی بر مذاکرات سری ایالات متحده با نمایندگان طالبان رد نمود.

هولبروک حین سخنرانی در مونشن بروز یکشنبه، گفت واشنگتن از تلاش های حکومت افغانستان جهت تماس با تندروانی تمجید میکند که بخواهند جنگ را متوقف سازند. ولی، چنین تلاش ها باید همواره با دست آورد های نظامی در میدان جنگ همراه باشد.

در عین حال، ناتو میگوید یک قوماندان پولیس افغان را به اتهام فساد اداری و دست داشتن با یک شبکۀ بمگزار کنار جاده، دستگیر نموده است.

یک سخنگوی ولایتی تائید نمود که قوای افغان و بین المللی عطاالله وهاب، معاون قوماندان امنیۀ کاپیسا را در منزلش بروز جمعه در محمود راقی توقیف نمودند.

ناتو مظنون را مشخص نساخت، ولی طی بیانیۀ اعلام نمود که آن مامور پولیس در ذخیره، تقسیم و نصب بم های کنار جاده در کاپیسا دست داشته است. ناتو میگوید او همچنان در رشوت و فساد اداری مرتبط به بازسازی سرک ها ،دخیل بوده است.

سخنگوی ولایت گفت وهاب مرتکب کدام جرمی نبوده و مامور خوب پولیس میباشد. وزارت داخلۀ افغانستان درین مورد اظهار نظر نکرده است.

علاوتاً، مامورین پولیس میگوید سه سرباز پولیس افغان روز یکشنبه زمانی کشته شدند که یک ماین که از دور کنترول میشد با موتر گزمۀ آنها در ولایت کندهار تصادم نموده انفجار کرد.

قوای تحت رهبری ایالات متحده تلاش های تربیۀ پولیس و اروی افغانستان را افزایش میدهند تا آنها مسولیت امنیتی افغانستان را به عهده گیرند و قوای ائتلاف عملیۀ خروج را آغاز کنند، آنها با چالش فساد اداری و نفوذ تندروان طالب در داخل قوای امنیتی افغان مواجه میباشد.

XS
SM
MD
LG