لینک های دسترسی

Breaking News

عملیات نیروهای افغان وآیساف در مارجه بدون مقاومت ادامه دارد


نیروهای افغان و آیساف در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند و مخصوصا در منطقه مارجه عملیات تصفیوی و تلاشی را پیش می برند اما روند عملیات در مارجه به دلیل کشت و موجودیت بام های کنار جاده از طرف مخالفین یک اندازه عملیات آهسته پیش می رود ، ولی در تمام نقاط ولسوالی مارجه نیروها شامل در عملیات بر وضعیت حاکم می باشند .

جنرال شیر محمد ځاځی قوماندان نیروهای اردو ملی که خود روز گذشته به ولسوالی مارجه سفر نموده به را دیو آشنا گفت:

عملیات ما مطابق پلان پیش می رود ، قطعات ما بر وضعیت مسلط می باشند ، نیروهای ما در ولسوالی مارجه مصروف پاک سازی بام های کنار جاده می باشند که به دلیل موجودیت بام های کنار جاده عملیات بسیار بطی پیش می رود .

بگفته جنرال ځاځی نیروهای افغان روز گذشته در مرکز مارجه بیرق ملی افغانستان را بر فراز یک بازار بر افراشتند .

جنرال ځاځی به ادامه گفت:نیروهای افغان در مربوطات مارجه پوسته های امنیتی ثابت را ایجاد نموده اند و در ضمن عملیات تصفیه و تلاشی را نیز پیش می برند .

به قول جنرال ځاځی در ولسوالی مار جه به همرای مردمان ملکی نیز از نزدیک صحبت نموده اند ، اما مردم یک اندازه تشویش داشتند که نشود نیروهای افغان مارجه را ترک نمایند ، به گفته جنرال شیر محمد ځاځی قوماندان نیروهای اردوملی در ولایات حوزه جنوب غرب افغانستان : ما به مردم مارجه کاملا اطمینان دادیم که هرگز نیروهای شامل در عملیات مارجه را به مخالفین دولت تسلیم نخواهند نمود ، بلکی بعد از اجرای عملیات روند تطبیق پروژه های عمرانی و انکشافی برای بهبود وضعیت زنده گی مردم ولایت هلمند و مخصوصا مردم مارجه آغاز خواهند شد.

به قول مسوولین امنیتی در ولایت هلمند در جریان عملیات مارجه تا هنوز بیش از ۴۰ تن از مخالفین دولت پانزده تن از مردمان ملکی کشته و چندین تن از مردمان ملکی به اثر بام های کنار جاده مجروج گردیده اند.

طبق یک گذارش دیگر نیروهای افغان و نیروهای ایساف شب گذشته در مربوطات ولسوالی واشیر ولایت هلمند در منطقه موسوم به واسیر بریک منزل که مخالفین از آن به خاطر فعالیت های تخریبی استفاده می نمودند ، به اساس معلومات استخباراتی منزل مذکور را محاصره نمودند ، چهار تن از مخالفین را گرفتار و در نتیجه درگیری یکتن از افراد مسلح کشته شده است.

نیرو های ایساف ضمن انتشار اعلامیه گفته است در جریان عملیات به نیروهای شامل در عملیات تلفات وارد نگردیده است.

نیروهای ایساف در شرق شهر کندهارنیز در جریان عملیات مشترک یک تن از قوماندانان طالبان را شب گذشته گرفتار نموده اند.

XS
SM
MD
LG