لینک های دسترسی

Breaking News

اعطای جوایز بین المللی به ده زن شجاع جهان


هیلری کلنتن وزیر خارجه امریکا و میشل اوباما بانوی اول بروز چهارشنبه در مراسم وزارت خارجه اشتراک نمودند که در آن جایزه بین المللی زنان شجاع به ده فعالیت گر حقوق زنان از سراسر جهان اعطاء گردید.

این رویداد بخشی از برنامه های تجلیل و بزرگداشت از روز بین المللی زنان در واشنگتن بود.

این رویداد در آستانۀ انتشار گزارش سالانۀ وزارت خارجه در مورد وضعیت حقوق بشر در سراسر جهان برگزار گردید.

وزیر خارجه کلنتن گفت تقدیر نمودن از فعالیت گران حقوق بشر در چنین یک شیوۀ رسمی آن یک پیام روشن را میفرستد که باوجودیکه آنها در شرایط تنهایی کار میکنند، ولی آنها تنها نیستند و ایالات متحده در کنار آنها قرار دارد.

« ما پیشرفت شما را زیر نظر خواهیم داشت، به خبر های موفقیت، تلاش و مهمتر از همه مصئونیت شما گوش خواهیم داد. ما به همه حکومت ها یک پیام داریم که از حضور شما درینجا هراس نداشته باشند و ما نیز از آنها مراقبت خواهیم کرد. و ما از همه آنچه انجام داده اید ابراز قدردانی میکنیم.»

اظهارات خانم کلنتن یک هشداری علیه واکنش در برابر برنده گان جایزه از جمله زنانی از ایران، سوریه و زمبابوی بود.

درین گروه همچنان دو زن از ا فغانستان، یک یک زن از قبرس، جمهوری دومنیکن، سریلانکا، کینیا و کوریای جنوبی شامل بودند.

در میان حاضرین دخترانی از مکاتب ساحه واشنگتن قرار داشتند و میشل اوباما خانم رئیس جمهور به آنها توصیه نمود تا مثال های برنده گان جایزه را تعقیب کنند و از بی تفاوت ایستادن در برابر بی عدالتی و مشکلات خودداری کنند.

« اگر این زنان میتوانند در مبارزه برای خواسته هایشان در برابر تهدیدات دوامدار، خشونت بیرحمانه و جدایی از خانواده هایشان ایستاده گی کنند، پس به یقین که شما همه میتوانید در رویارویی با تلاش و پیکار و موانع در زنده گی خود تان به پیش روید.»

در میان برنده گان جایزه بین المللی زنان شجاع یکی هم شکریه اصیل یک عضو شورای ولایتی ولایت بغلان و دیگری هم شفیقه قریشی قرار داشتند که اخیر الذکر یک مساعی ملی را برای جلب و استخدام هزاران زن به پولیس ملی افغانستان رهبری میکند.

جستین موکوکو ناظر حقوق بشر زمبابوی به نماینده گی از برنده گان جایزه صحبت نمود. وی در میان فعالیت گران حقوق بشر بخاطر گزارش دهی تخطی های حقوق بشر بعد از انتحابات ناقص سال ۲۰۰۸ در زمبابوی توسط استخبارات دولتی آنکشور ربوده شده و توقیف گردیده بود.

« این جایزه به ما اشاره میکند که قد راست بایستیم و به تخویف و آزار که تاکتیک هایی برای بیرون کشیدن ما از تمرکز روی اهداف ما میباشد، تسلیم نشویم. ما نمیخواهیم بطور منفعل بایستیم. و این شناسایی است که تضمین مینماید ما تا رسیدن به پایان کار و انتقال این مسئولیت به نسل بعدی، یا دخترانی که درین مجلس حضور دارند، خسته نخواهیم شد.»

از جمله ۱۰ برنده جایزه تنها دو تن از ایران و قبرس درین مراسم حضور نداشتند.

شادی صدر برنده جایزه از ایران یک کمپاینی را در محاکم کشور علیه مجازات مرگ از طریق سنگسار برای زنان بخاطر زنا و سایر تخطی ها براه انداخته است. بعد از توقیف های مکرر وی از ایران خارج شده و حالا در آلمان زنده گی میکند.

XS
SM
MD
LG