لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر عدلیه:  بزودی زندان های حوزه غربی بازسازی می گردند


حبیب الله غالب وزیر عدلیه افغانستان که اخیرا به ولایت هرات سفرنموده است ضمن بازدید از محابس این ولایت درمورد برنامه های تازه این وزارت در زمینه بازسازی و توسعه محابس در حوزه غرب سخن گفت.

وزیر عدلیه افغانستان در مراسم افتتاح دو پروژه ی توسعوی در محبس هرات اشتراک نموده و در هنگام بازدید از زندان مرکزی این ولایت وضعیت این زندان را خوب توصیف نمود.

وزیر عدلیه افغانستان اذعان می کند که تعداد بیشماری از زندان های کشور از خانه های کرایی به منظور نگهداری مجرمین استفاده می کنند.

این اقدام وزارت عدلیه افغانستان چند روز پس از پخش گزارشی از طریق رادیو آشنای صدای امریکا در مورد نگرانی های نهاد های حقوق بشری از وضعیت زندان های حوزه غرب صورت می گیرد. تعدادی از نهاد های مدافع حقوق بشر از جمله کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفته بودند که زندان های این حوزه مطابق با معیارهای مورد نیاز نیستند. بنا به گزارش کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در زندان های چهار ولایت حوزه غربی، مجرمین مختلف به صورت مشترک در یک مکان نگهداری می شوند.

وزیر عدلیه افغانستان در هنگام بازدید از بخش های مختلف زندان هرات وعده داد که به زودی بخش های آموزشی و صنعتی محبس هرات توسعه خواهد یافت.

دوپروژه ای که توسط وزیر عدلیه افغانستان در چوکات محبس هرات افتتاح گردید پروژه نصب 19 پایه دوربین های مدار بسته وایجاد مرکز سواد آموزی زندان هرات بوده است که با هزینه بیشتر از یک صدوپنجاه هزار دالر از بودجه تیم بازسازی ولایتی ایتالیا ساخته شده است.

مسوولین زندان هرات می گویند با نصب دوربین های امنیتی امکان نظارت بیشتر بر زندان هرات مهیا گردیده است.

همچنین گفته می شود مرکز آموزشی که اخیرا در چوکات محبس هرات ایجاد گردیده است گنجایش بیشتر از 500 نفر راداشته و محبوسین در این مرکز مضامینی همچون ریاضی، علوم دینی و موسیقی را نیز فرا می گیرند.

در حال حاضر حدود 1700 زندانی با جرایم مختلف در زندان هرات مدت حبس شان را سپری می کنند.

XS
SM
MD
LG