لینک های دسترسی

Breaking News

اعلام  تقسیم اوقات برای عملیات نظامی در قندهار 


مامورین امریکایی میگویند قوای بین المللی در افغانستان در نظر دارند عملیات نظامی علیه طالبان را در ولایت جنوبی قندهار در ماه جون آغاز نمایند.

مامورین، که به شرط عدم افشای نام صحبت نموده اند، میگویند هدف عملیات خروج طالبان از شهر قندهار قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان در ماه آگست میباشد.

بعد از عملیات مشابه در ولایت هلمند، قوای ناتو تلاش دارند ادارۀ منطقۀ را مدغم سازند که طالبان در آن حاکم بود.

امیر البحر مایک مُلن، قوماندان قوماندانی های قوای مسلح ایالات متحده روز سه شنبه به افغانستان رسید تا وضع را در آن کشور تحت بررسی قرار دهد.

سفر او یک روز بعد از بازدید مختصر براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده به افغانستان صورت گرفت، که رئیس جمهور بر رهبران افغانستان فشار وارد کرد تا با فساد اداری مبارزه نموده و حکومتداری موثر را تقویت بخشند.

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان تعهد نمود که کشور او مسئولیت امنیتی را بلاخره عهده دار خواهد شد. قصر سفید اعلام نمود که رئیس جمهور کرزی بتاریخ 12 می به واشنگتن سفر خواهد کرد.

رئیس جمهور اوباما با قوای نظامی ایالات متحده در میدان هوایی بگرام در شمال کابل نیز ملاقات نمود. او گفت ماموریت ایالات متحده در افغانستان واضح میباشد که مختل ساختن، خلع و بلاخره شکست و ازبین بردن القاعده و متحدین افراطی آن گروه است.

آقای اوباما بر اهمیت مامورین تأکید ورزیده، گفت آن ماموریت به امنیت ایالات متحده ضروری میباشد. او علاوه نمود در صورتیکه طالبان ادارۀ مناطق را در افغانستان بدست آورند، زندگی امریکایی ها در خطر خواهد بود.

XS
SM
MD
LG