لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: کرزی همچنان به حیث شریکی بسیار مهم باقی خواهد بود


براک اوباما رییس جمهور ایالات متحده می گوید حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان با وجود جنگ لفظی اش با غرب همچنان شریک بسیار مهم در جنگ علیه دهشت افکنی باقی خواهد ماند.

رییس جمهور اوباما به شبکه تلویزیونی خبری، ABC گفت او معتقد است آقای کرزی در مساعی برای ایجاد افغانستانی با ثبات بسیار مهم خواهد بود و به طالبان اجازه نخواهد داد که آن کشور را به دست بگیرد یا زمینه را برای القاعده فراهم کند.

آقای اوباما گفت او باور دارد حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان متعهد به بهتر شدن اوضاع است و اینکه حکومتش را بیشتر قانونی بسازد. اما او گفت این به آن معنی نیست که او و آقای کرزی هیچگاهی درمورد چگونگی طرزالعمل اختلاف نظر نداشته باشند.

مامورین ایالات متحده، اوایل این هفته از نام بردن حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان به حیث یک متحد اِبأ ورزیدند واشاره داشتند که دعوت نامه برای ملاقات از قصر سفید درماه آینده درصورتی فسخ خواهد شد که وی به طغیان علیه خارجی ها ادامه بدهد.

اما جیمز جونز، مشاور امنیت ملی امریکا بروز جمعه به خبرنگاران گفت هیچ نوع تغییری در پلان جلسه 12 ماه می وجود ندارد. او گفت مامورین قصر سفید این جنجال را تحت غور دارند.

جونز همچنین به خبرنگاران در داخل طیاره خاص ریاست جمهوری گفت رییس جمهور اوباما به آقای کرزی نوشت و از مهمان نوازیش طی دیدار او ازافغانستان درماه گذشته تشکری کرد.

جونز گفت آقای اوباما در یادداشت خود تعهد کرد تا به مساعی مشترک با حامد کرزی رییس جمهور افغانستان برای موفقیت در افغانستان ادامه بدهد.

رهبر افغانستان با این ادعا بر ایالات متحده خشم گرفت که حکومات خارجی وملل متحد مسئول تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 20 ماه اگست دانست.

اندرس فوه راسموسن، منشی عمومی ناتو بروز پنجشنبه گفت قضاوت باید نظر به عمل آقای کرزی باشد به نسبت اظهارات او.

راسموسن گفت رییس جمهور افغانستان به خوبی با ناتو همکاری دارد و تعهدات کاملا قوی برای بهبود حکومت داری بشمول تقویت جنگ علیه فساد اداری انجام داده است.

XS
SM
MD
LG