لینک های دسترسی

Breaking News

لاس انجلس تایمز: سعی امریکا جهت رفع تنش با افغانستان


در همین ارتباط لاس انجلس تایمز نیز مطلبی را نشر نموده که فشردۀ آن تقدیم میشود.

لورا کنگ در سرخط مطلب نوشته است حکومت اوباما درک میکند که بجز حل تنش های دپلوماتیک دیگر انتخابی برای آنها باقی نمانده است، بخاطریکه اکنون هیچ علل بدلی بجای حامد کرزی وجود ندارد. و درین جریان، تنش های دپلوماتیک ناسازگار میباشد.

روزنامه از ریچارد هولبروک، فرستادۀ خاص امریکا به افغانستان و پاکستان نقل قول نموده که حین صحبت با خبرنگاران در کابل به اشتراک کرزی در یک کنفرانس عمده با مامورین افغان، امریکایی و کشور های قوای ائتلاف اشاره نمود.

مطلب ادامه یافته، درحالیکه آمادگی ها برای آغاز علمیات عمدۀ نظامی علیه طالبان در قندهار ادامه دارد، همکاریی کرزی کیلدی قلمداد میشود.

و بلاخره در همین ارتباط، فشردۀ مطلب سنفرانسسکو کرانیکل که در مورد بازدید حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان از قوماندانی آیساف در کابل نشر شده است.

در مطلب از قول کارل آیکنبیری، سفیر ایالات متحده در کابل نقل شده است که ایالات متحده و افغانستان وقتاً فوقتاً اختلافاتی در امور روزمره میداشته باشند. و این ممکن نیست که همیشه جانبین توافق نظر داشته باشند. سفیر ایالات متحده این نظریات را درحالی ابراز نمود، که حکومت امریکا اعلام کرد 20 میلیون دالر را برای بهبود حکومت داری محلی در افغانستان به مصرف میرساند.

همچنان روزنامۀ یو اس ای تودی نوشته است که مامورین ارشد امریکایی بعد از اتهامات فساد اداری، حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان را مورد تمجید قرار دادند.

روزنامه لحن متفاوت و نرم واشنگتن را با سخنان جنرال دیوید پتریس، مامور ارشد وزارت دفاع بازتاب داده، که گفته است رئیس جمهور کرزی سرقوماندان اعلی بوده و در آخر روز امریکا و عساکر آن در افغانستان مهمان میباشند. ملاقات او طی دو روز متواتر با حامد کرزی، همراه با ملاقات ریچارد هولبروک فرستادۀ خاص ایالات متحده برا افغانستان و پاکستان نشان دهندۀ روابط محکم بین دو کشور میباشد.

یو اس ای تودی از مصاحبۀ اخیر کرزی با شبکۀ سی ان ان نوشته است که رهبر افغانستان گفته هیچ قصدی ندارد روابط را با حکومت ایالات متحده قطع نماید. این پاسخ در رابطه به گزارشاتی شده بود که گویا رئیس جمهور افغانستان هشدار داده بود، در صورتیکه مداخلۀ خارجی از افغانستان متوقف نگردد، با صفوف طالبان یکجا خواهد شد.

در ادامۀ مطلب از مصاحبۀ رابرت گتیس، وزیر دفاع ایالات متحده نقل قول شده که امریکایی باید حین معامله با کرزی حساس باشند و بخاطر داشته باشند که کرزی خود را ضامن دموکراسی و استقلال افغانستان میداند.

پتریس برای یو اس ای تودی در مورد سفر روز یکشنبۀ آقای کرزی به شمال افغانستان گفته است، بازدید وی از شمال افغانستان او را به یاد سفر نوری المالکی، صدراعظم عراق به مناطق سنی ها انداخته بود که تلاش میکرد آنها، خشونت را ترک گفته، با حکومت عراق بپیوندند.

XS
SM
MD
LG