لینک های دسترسی

Breaking News

لاس انجلس تایمز: عرضه و تقاضا در افغانستان


لاس انجلس تایمز: عرضه و تقاضا در افغانستان
لاس انجلس تایمز: عرضه و تقاضا در افغانستان

<!-- IMAGE -->

روزنامه لوس آنجلس تایمز در شماره روز پنجشنبه خود مطلبی در مورد آموزش در افغانستان منتشر نموده و نوشته است علاقمندی موسسات و شرکت ها برای باز نمودن مکاتب خصوصی میتواند راه حلی برای تعلیمات عامه باشد که از بودجه کافی مالی برخوردار نمی باشد .

روزنامه با گزارش جریان کار عبدالعظیم روی المجید که میخواهد یک مکتب خصوصی باز نماید می نویسد مرد جوان در دفترمدیر مکتب ایستاده است ، اما مدیر موجود نیست .

او می گوید به مجردیکه سرمایه گذارانی را که علاقمند این کار باشند ، بیابد مدیری را استخدام خواهد کرد .

روزنامه از قول المجید که صاحب این مکتب جدید بوده و مکتب را هم به اسم خودش نام گذاری نموده است می گوید ضرورت به مکاتب خصوصی احساس میشود و من این کار را هم برای نفع شخصی خودم و هم برای مردم کشورم انجام میدهم .

او افزوده است این مکتب تنها برای مردم ثروتمند نیست ، حتی کسیکه کراچی را کش می کند هم شاید علاقمند باشد که اطفالش برای آینده بهتر به مکتب خصوصی بروند.

روزنامه لوس آنجلس تایمز به ادامه اضافه می کند فهرست مشکلات کشور به مانند آرزو ها ی مردم بی انتهاست .

با در نظر داشت اینکه اداره تعلیمی دولت انتظار مردم را برای فراهم نمودن وسایل و موسسات تعلیمی برآورده ساخته نتوانسته است یکی از فرصت هاییکه در این اواخر مردم را به خود جلب نموده است کشودن مکاتب خصوصی می باشد .

روزنامه می افزاید در سه سال گذشته بیشتر از 280 مکتب خصوصی در سراسر افغانستان باز گردیده است که بیشترین آنها در کابل می باشد .

این مساله نشان دهنده تمایل مردم برای پیشرفت و جبران سالهایی می باشد که آنها تحت رژیم طالبان از رفتن به مکتب محروم بودند .

روزنامه واشنگتن پست در شماره روز چهارشنبه خود مطلبی در مورد کشته شدن چهار غیر نظامی در افغانستان به چاپ رسانیده و نوشته است ناتو به روز چهارشنبه اعلام نمود که دو روز قبل نوجوانانی که مسلح نبودند به اثر شلیک نیرو های ناتو در ولایت خوست به قتل رسیدند .

ناتو با معذرت خواهی از این مساله گفته است که آنان " شورشیان شناخته شده " چنانکه قبلا ادعا شده بود ، نمی باشند .

روزنامه ادامه میدهد شلیک بالای دو برادر و دو تن از وابسته گان ایشان که بعد از بازی والیبال ذریعه موتر به خانه بر می گشتند ، درست یک هفته بعد تر از آن صورت می گیرد که نیرو های ایالات متحده حین فیر بالای سرنشین یک بس در ولایت قندهار ، چهار غیر نظامی را از پا در آوردند .

در هردو قضیه ظاهرا عساکر اشتباها نزدیک شدن موتر ها را تهدیدی علیه نیرو ها پنداشتند .

روزنامه واشنگتن پست به ادامه می نویسد مقامات ناتو در آغاز گفتند که نشانه انگشت دو تن از کشته شده گان با اطلاعات مربوط به سوابق شورشیان مطابقت دارد ولی بعدا این مساله رد گردید .

روزنامه افزوده است این حادثه اندیشه یی را نزد شماری از افغانها قوت بخشیده که نیرو های ناتو به عوض حمایت آنان ، خطراتی را متوجه مردم نموده است .

رحمت الله رحمت یک قاضی در ولایت خوست که پدر دو تن از نوجوانان کشته شده است ، می گوید عساکر به مانند جنایت کاران رفتار نموده اند و باید تحت تعقیب قانونی قرار گیرند .

روزنامه در اخیر می نویسد مقامات افغان می گویند قوماندانان ایالات متحده باید عساکر را از شلیک بالای غیرنظامیان - ولوبه قیمت قبول خطرات بزرگتر - باز دارند .

زیرا هر کشته جدید افکار عامه را در مورد حضور نیرو های ایالات متحده در افغانستان ، متغیر تر خواهد ساخت .

ناتو می گوید در نظر دارد تیم های آموزشی را به نقاط مختلف بفرستد تا عساکر از این حوادث بیشتر بیاموزند .

XS
SM
MD
LG