لینک های دسترسی

Breaking News

اتخاذ تدابیر خاص برای جشن ٨ ثور در کابل


اتخاذ تدابیر خاص برای جشن ٨ ثور در کابل
اتخاذ تدابیر خاص برای جشن ٨ ثور در کابل
<!-- IMAGE -->

کمیسیون برگزارى مراسم جشن هشتم ثور و دفتر سخنگوى وزارت دفاع ملى افغانستان با نشر بیانیه خبرى اطلاع داد که مراسم تجلیل از هجدهمین سالگرد پیروزى جهاد مردم افغانستان که مصادف است با هشتم ثور

در غازى استدیوم برگزار میگردد . درین اعلامیه وزارت دفاع ملى دعوت عام صورت گرفته است که از ساعت ٦ الى ٣٠ : ٨ صبح ورود مردم به غازى استدیوم آزاد است .

درهمین سلسله نیروهاى امنیتى در کابل طى کنفرانسها ى خبرى از اتخاذ تدابیر شدید و خاص امنیتى سخن گفته شهریان کابل را اطمینان میدهند که نقیصه ها و کاستیهاى امنیتى سالهاى قبل نیز رفع شده است و اهالى کابل میتوانند با اطمینان خاطر در مراسم جشن شرکت نمایند .

مل پاسوال خلیل الله دستیار, معاون امور امنیتى در قوماندانى امنیه کابل در گفتگو با رسانه ها گفت در حالت عادى امنیت شهر کابل , توسط پنج کمر بند امنیتیئ فعال با شرکت نیروهاى پولیس ملى, اردوى ملى و امنیت ملى و در بعض اوقات هم به همکارى تخنیکى قواى آیساف تامین میگردد .

ولى در حالت خاص چون مراسم جشن پیروزى مجاهدین باشد تدابیر خاص گرفته میشود . اکنون که حالت خاص است توسط ٥٥٣ پوسته امنیتى مختلف چون کلیدى , ترصدى, و عبورى تنظیم شده تدابیر امنیتى گرفته شده است که بوسیله اى ٣٥٠ گزمه موتوریزه این تدابیر نظارت میگردد .

مل پاسوال خلیل الله , در مورد نگرانیهاى مردم از تجارب دو سال قبل که - در اثر فیر سلاحهاى ثقیله مخالفان مراسم جشن اخلال شد و رئیس جمهور کرزى هم صحنه را ترک کرد – پاسخ داده گفت این بار کلیه کاستى هاى امنیتى گذشته دقیقا مورد مطالعه قرار گرفته رفع شده و مردم باید مطمئین باشند او گفت'' هموطنان نجیب ما , در کابل مطمئن باشند که تجربه هاى تلخ گذشته چندین بار مطالعه شده نواقص و خلاهاىامنیتى که در پلان ها بوده همه گى برچیده شده است ونیز تلاشهاى اعظمى صورت گرفته است تا مردم با اطمئنان خاطر در مراسم جشن شرکت بکنند . ''

على الرغم اطمینان دهى نیروهاى امنیتى که از تدابیر خاص سخن میگویند، به ساعت پنج ونیم زود صبح

سه شنبه یک راکت از محل نامعلوم در شهر کابل در منطقه مکروریان سوم در نزدیکى وزارت پلانگذارى شهرى اصابت کرد که تلفات جانى را در قبال نداشت . درسال گذشته همین مراسم جشن پیروزى مجاهدین از ترس فعالیتهاى تروریستى در محل عنعنوى برگزار نشد بلکه به شکل ساده در ارگ ازین روز تجلیل به عمل آوردند . چون امسال اقاى کرزى , در هنگام برگزارى جشن پیروزى جهاد مردم افغانستان در کابل حضور ندارد شاید خطر و تهدید نسبت به سال پار اندک باشد .

XS
SM
MD
LG