لینک های دسترسی

Breaking News

ادامهء جنگ در جنوب شرق افغانستان - 2003-09-03


قوای نظامی افغانستان با حمايت عساکر و طياره های ايالات متحده به عمليات خود برای کشتار و يا گرفتاری بقايای طالبان که در کوه های جنوب شرق افغانستان مقاومت می کنند ادامه می دهند.

مامورين نظامی ايالات متحده در افغانستان می گويند طياره های جت ايالات متحده به بمباری خود در حالی ادادمه می دهد که عساکر افغان و قوای خاص ايالات متحده به مواضع مظنون طالبان نزديک شده می روند . اهداف آنها منطقهء دور افتاده دایه چوپان در ولايت زابل وهمچنان مغاره های کوه های در نزديکی ولايت ارزگان است. مقامات افغانستان می گويند به عقيدهء آنها تا سه صد جنگجوی طالبان درين منطقه سازمان دهی مجدد کرده اند.

مامورين نظامی ايالات متحده می گويند تخمين می کنند که از زمانی که اين عمليات موسوم به پاکسازی کوه در هفتهء گذشته آغاز گرديد بين چهل و پنج تا شصت و هفت جنگجوی طلبان کشته شده اند. ولی مامورين افغانستان تعداد کشته شدگان را تا يکصد نفر گفته اند. مامورين نظامی می گويند روز سه شنبه حد اقل پنج راکت بر پايگاهء قوای ائتلاف در شهر گرديز در شرق افغانستان شليک شد ولی تلفات بار نياورد و خسارت آن اندک بود. جنوب افغانستان دستخوش بغاوتهای شديد طالبان بوده است.

XS
SM
MD
LG