لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار بم در قندهار - 2004-01-06


انفجار بم در يک جاده مزدحم قندهار باعث هلاکت ۱۲ نفر شده که اکثريت آنها اطفال هستند. درين انفجار بيش از ۱۰ تن ديگر مجروح شده اند. مامورين حکومت افغانستان ميگويند بسياري از قربانيان شاگردان کنجکاو مکتب بودند که به اطراف طفلي جمع شده بودند که در يک انفجار خفيف زخمي شده بود. انفجار قوي دومي چند دقيقه بعدتر رخ داد و حد اقل ۱۲ تماشاچي را بقتل رسانيد. اين بم گزاري در نزديک يک پايگاه نظامي در مرکز قندهار رخ داد.

قواي ائتلاف تحت رهبري ايالات متحده و عساکر افغان فوري منطقه را مسدود کردند. يک عسکر افغان گفت مقامات مردي را که فکر ميشود مليشاي طالب باشد با رابطه به انفجار توقيف کرده اند. بعضي از شاهدان عيني در محل حمله به صداي امريکا گفتند که يک مرد ديده شد که يک آله منفجره در يک کراچي ميوه گذاشت ولي ساير گزارش ها حاکي بود که مواد منفجره در يک بايسکل يا موتر لاري گذاشته شده بود.

اين حمله به تعقيب گلوله باري و حمله بم دستي روز شنبه بر اداره پناهندگان ملل متحد در قندهار بوقوع پيوست. دران واقعه عمارت خسارات جزئي برداشت ولي تلفات جاني رخ نداد. در يک انکشاف ديگر، حد اقل دو عسکر بشمول يک قوماندان محل در تصادمات در ولايت زابل بقتل رسيدند. پوليس ميگويد قوماندان وقتي کشته شد که ميخواست جنگ را در قلات مرکز ولايت زابل متوقف سازد.

XS
SM
MD
LG