لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ در ولايت فارياب - 2004-04-07


۰وزارت دفاع افغانستان ميگويد صد ها عسکر را به ولايت فارياب در شمال افغانستان که جنگهای فرقوی بين يک جنگ سالار مقتدر و يک قوماندان حکومتی مشتعل شده است اعزام می دارد. جنرال ظاهر عظيمی نطاق وزارت دفاع افغانستان ميگويد هدف از تعبيهء اين عساکر متوقف ساختن جنگ ، حفظ صلح و ثبات و تبارز حضور حکومت مرکزی است.

نطاق وزارت دفاع گفت ، آن وزارت از قوای ائتلاف تحت قيادت ايالات متحده در افغانستان خواسته است که در انتقال اين عساکر به ساحهء جنگ کمک نمايد. گزارش های قبلی از قول مامورين محلی می گفت قوای وفاد دار به جنرال رشيد دوستم امروز به ميمنه مرکز ولايت فارياب نزديک شدند.

جنگ جديد در حالی مشتعل می شود که مامورين افغانستان سعی دارند امنيت را برای انتخاباتی که در ماه سپتمبر در نظر گرفته شده تامين نمايند. ماه گذشته يک جنگ يک روزه بين عساکر قوماندان حکومت و مليشه های والی هرات در گرفت که درجريان آن وزير هوانوردی ملکی و توريزم افغانستان و پسر اسمعيل خان والی هرات کشته شد. حامد کرزی يک هزار و پنجصد عسکر را بطور فوری از قوای ادروی ملی که تازه توسط ايالات متحده آموزش ديده اند به آن ولايت اعزام کرد تا بعد از فرار ظاهر نايب زاده قوماندان فرقهء هرات درانجا بمانند.

XS
SM
MD
LG