لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان  به  ايالات متحده اعتراض نموده  که  عساکر امريکايکه  در جستجوي مظنونين القاعده و طالبان در کشور همسايه افغانستان ميباشند  بر قلمرو خاک انکشور داخل شده اند  - 2004-05-21


پاکستان به ايالات متحده اعتراض نموده که عساکر امريکاکه در جستجوي مظنونين القاعده و طالبان در کشور همسايه افغانستان ميباشند بر قلمرو خاک انکشور داخل شده اند. مامورين پاکستاني ميگويند که اين حادثه بروز پنجشبنه در يک منطقه قبائلي دهکده شمال وزيرستان ، نيمه خود مختار صورت گرفته است . انها ميگويند که عساکر ايالات متحده قبل از انکه دوباره به افغانستان برگردند، چند خانه را تلاشي کرده اند.

تعدي اخير بر قلمرو، که دومين بار طي همين ماه است ، يک روز بعد از ان صورت ميگيرد که پرويز مشرف رئيس جمهور پاکستان سوگند ياد کرد که تندروان القاعده را فکر ميشود در منطقه سرحدي پنهان شده اند ، ازبين ميبرد. پاکستان يکي از متحدين عمده ايالات متحده در جنگ عليه دهشت افگني است که هزاران عسکر خودرا در منطقه قبائلي سرحدي مستقر نموده تا تندروان خارجي را دستگير نمايند، اما ميگويد که به قواي ايالات متحده اجازه نمي دهد که در قلمرو خاکش عمليات نمايند.

طي يک حمله عمده در ماه مارچ عساکر پاکستاني بيش از شصت مظنون را در وزيرستان جنوبي کشتند . ۴۶ عسکر پاکستان نيز کشته شد. و ۱۶۷ نفر از افراد قبائلي و جنگجويان خارجي ايکه به نمايندگي از القاعده ميجنگيدند درآن عمليات دستگير شدند.

XS
SM
MD
LG