لینک های دسترسی

Breaking News

قواي  ايالات  متحده در افغانستان  اين ادعا را رد کرده اند  که  هفته گذشته  داخل  قلملرو  پاکستان  شده بودند  - 2004-05-24


قواي ايالات متحده در افغانستان اين ادعا را رد کرده اند که هفته گذشته داخل قلملرو پاکستان شده بودند و ميگويند بعد از آن که دردوم ماه مي که تصادفي به قلمرو پاکستان داخل شده بودند ، تخطي بر سر حد پاکستان صورت نگرفته است.

اين اظهارات يک روز قبل از مذاکرات مجوزه بين مامورين ايالات متحده و پاکستان روي مسايل حساس ادعا هاي تجاوزات سرحدي بعمل آمده است. قواي ائتلاف تحت رهبري ايالات متحده جنگجويان طالبان و القاعده را در سال دو هزار و يک به اينطرف در افغانستان تعقيب ميکنند که اکثراً در امتداد سرحد دست به شورش ميزنند و اکثراً به پاکستان فرار ميکنند.

دگر من تکر مانسيگر به خبر نگاران در کابل گفت آخرين عبور سرحدي در دوم مي بوده است و اين زماني بود که عساکر ايالات متحده در قريه لواره مندي سر حد را عبور کرده بودند. پاکستان در پنجم مي احتجاج رسمي روي اين تجاوز سرحدي نموده بود . واشنگتتن به ايت تجاوز اعتراف نمود ولي گفت تصادفي بوده و در جريان عملياتي براي تعقيب شورشيان بعمل آمده است.

از آن به بعد پاکستان دومين احتجاج را نمود و ادعا ميکند که عساکر ايالات متحده بار ديگر بتاريخ بيستم مي به قريه لواره مندي داخل شده و سه خانه را پاليدند. پرويز مشرف رئيس جمهور پاکستان يک متحد عمده واشنگتن در تعقيب تندروان اسلامي ميباشد که عليه ايالات متحده مي جنگند ولي از اينکه ظاهراً بسيرا به امريکائي ها نزديک است با نارضائيتي هاي مواجه است.

XS
SM
MD
LG