لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب ها در مناطق مرکزی افغانستان حدود ۴۰ نفر را به کام مرگ کشاند


سیلاب ها در مناطق مرکزی افغانستان حدود ۴۰ نفر را به کام مرگ کشاند
سیلاب ها در مناطق مرکزی افغانستان حدود ۴۰ نفر را به کام مرگ کشاند

تعداد کسانیکه در اثر سیلاب های اخیر در مناطق مرکزی افغانستان جان خود را از دست داده اند، تنها در دو ولایت وردک و دایکندی به ۳۶ نفر رسیده و هفت نفر لادرک میباشد.

بیشترین تلفات را مردم ولایت وردک متحمل شده اند که بگفته علی احمد خاشع، معاون والی وردک تاکنون ۳۲ نفر در آن ولایت جان هایشان را از دست داده، هفت نفر لادرک شده است.

معاون والی وردک افزود این سیلاب ها همچنین خسارات اقتصادی زیادی را به مردم ولسوالی های دایمیرداد، چک، نرخ، جلریز، سید آباد و میدان شهر مرکز ولایت وردک، وارد نموده است.

در ولایت دایکندی هم تاکنون ۴ نفر از اثر سیلاب ها جان خود را از دست داده اند و آنگونه که سهراب علی اعتمادی، منشی شورای ولایتی دایکندی میگوید هزاران جریب زمین تخریب گردیده، صد ها هزار درخت ازبین رفته و راه های مواصلاتی مناطق سیل زده مسدود شده است.

به گفته منشی شورای ولایتی دایکندی هم چنین در منطقه چهار صد خانه، سیل سبب بند شدن مسیر دریای هلمند گردیده است که صد ها جریب زمین زراعتی زیر آب رفته است.

قربان علی ارزگانی، والی دایکندی هم مرگ چهار نفر به شمول یک زن در اثر سیلاب های اخیر را تایید نموده میگوید، در بخش های از ولسوالی های میرامور و شهرستان علاوه بر خسارات دیگر، سیلاب خرمن ها و حاصلات جمع آوری شده مردم را نیز با خود برده است.

در ولایت غزنی نیز سیلاب در ده ولسوالی آن ولایت مردم را متضرر ساخته است. علی محمد یک تن از باشندگان ولسوالی قره باغ میگوید تنها در یک گوشه آن ولسوالی صد ها جریب زمین زراعتی و حاصلات مردم از بین رفته و سربند کانال های آب را سیلاب ویران نموده است.

اسماعیل جهانگیر نطاق والی غزنی جاری شدن سیلاب در ده ولسوالی غزنی را تایید کرده میگوید، تا کنون آمار دقیقی در این مورد در دست ندارد.

سیلاب های ویرانگر که در اثر باران های تند تابستانی جاری شد، در افغانستان خساراتی را ببار آورده است که به گفته ویس احمد برمک، معین وزارت احیاء و انکشاف دهات افغانستان مساعدت به متضررین این حادثه بالاتر از توان دولت افغانستان است.

XS
SM
MD
LG