لینک های دسترسی

Breaking News

راه یابی تیم های فوتبال و کریکت افغانستان به دور نهایی مسابقات


Najmanje jedan naoružani napadač je ubijen u Vašingtonu, nakon incidenta u kojem je stradalo nekoliko žrtava dok je nekoliko ranjeno rano jutros u Centru američke mornarice.
Najmanje jedan naoružani napadač je ubijen u Vašingtonu, nakon incidenta u kojem je stradalo nekoliko žrtava dok je nekoliko ranjeno rano jutros u Centru američke mornarice.

مسابقات جام کنفدارسیون کشور های جنوب آسیا با دو مسابقۀ نیمه نهایی میان تیم های هند- مالدیف و افغانستان – نیپال در ستدیوم ورزشی جواهر لعل نهرو دهلی جدید پیگیری شد.

در مسابقۀ هیجانی نیمه نهایی دوم که میان تیم های ملی فوتبال افغانستان و نیپال راه اندازی شده بود، تیم فوتبال نیپال در دقایق اول بازی با حملات برق آسا کوشش داشتند تا روحیۀ بازیکنان تیم ملی افغانستان را ضعیف ساخته و به گولی دست یابند. چنانچه در همان لحظات اول بازی حملات پیاپی خط حملۀ نیپال بالای دروازۀ افغانستان این امیدواری را به آنان داده بود که شاید بتوانند بازی را به نام خود رقم زنند.

حمیدالله دروازه بان تیم ملی افغانستان توانست ضربۀ بازیکن خط حملۀ تیم نیپال را از فاصلۀ 5 متری مهار نماید. در دقیقۀ شانزده بازی یک ضربۀ سر بلال آرزو توسط دروازه بان تیم نیپال به خارج فرستاده شد.

بلال آرزو که تا بازی نیمه نهایی توانسته است 5 گول را به ثمر برساند نتوانست از فرصتی طلایی که برایش دست داده بود استفاده کند، در دقیقۀ 34 میدان اول بازی توپی را که می توانست به سادگی وارد دروازه کند به پای مدافع نیپال اصابت کرد و افغانستان نتوانست به اولین گول بازی دست یابد.

دقایقی بعد، توپی که از ضربۀ یک فول یا اشتباه آزاد به بلال آرزو رسیده بود، هر چند با زیبایی خاصی آن توپ را با سر ضربه زد اما توپ به تیر افقی گول نیپال اصابت نموده بعداً از برخورد با زمین به داخل میدان برگشت.

دقایق اصلی بازی تمام شد و نتیجه با دقایق اضافی رفت که در صورت تساوی برندۀ این مسابقه با ضربات پنالتی قرار بود مشخص شود. اما از پاس دو یک بازی کن تیم ملی افغانستان که در دقیقۀ یازدهم نیمۀ اول میدان اضافی بازی به بلال آرزو رسید، وی توانست با دوش عالی توپ را داخل محوطۀ جزای تیم نیپال ساخته و با یک ضربۀ عالی پای چپ در دور ترین نقطۀ گول نیپال توپ را جای دهد.

بلال آرزو که با این گول توانست ششمین گول تورنمنت را به ثمر برساند، موفق شد تیم ملی فوتبال افغانستان را برای اولین بار راهی دور قهرمانی یکی از عالی ترین تورنمنت های فوتبال کشور های جنوب آسیا کند.

در بازی نیمه نهایی اول که میان تیم های هند و مالدیف راه اندازی شد، تیم هند در دقایق 13 و 23 بازی دو فرصت طلایی را که می شد به گول بانجامد از دست دادند. ضربۀ اول را دروازه بان مالدیف دفاع کرد و ضربۀ دوم هم با تفاوت کمی از دروازه به جانب خارج از میدان رفت.

در نهایت تیم هند توانست بازی را با نتیجۀ 3 مقابل 1 پیروز شود.

تیم های افغانستان و هند قرار است به روز یکشنبه جهت کسب لقب قهرمانی جام کنفدراسیون کشور های جنوب آسیا به مصاف هم بروند.

راه یابی تیم های فوتبال و کریکت افغانستان به دور نهایی مسابقات
راه یابی تیم های فوتبال و کریکت افغانستان به دور نهایی مسابقات

از سوی دیگر بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان نیز با شکست تیم ملی کریکت نیپال در بازی های 20 اوورۀ کریکت آسیا در هند توانستند به دور نهایی این جام راه یابند.

تیم نیپال اول به میدان آمده و با از دست دادن تمام بازیکنان شان 69 نمبر اخذ کردند.

خادکا بازیکن تیم نیپال توانست در 29 بال 30 نمبر اخذ نماید و سایر بازیکنان این تیم به جز از ریگمی که 10 نمبر گرفت، دیگر همه نتوانستند به نمبر دو رقمی نایل آیند.

دولت زدران در 3 اوور 13 نمبر داده و توانست 4 بازیکن نیپال را از میدان خارج نماید. ضمیر خان در 3 اوور 13 نمبر داده و 2 بازیکن را خارج کرد. حمید حسن و محمد نبی هر یک 1 بازیکن را از میدان خارج ساختند.

تیم ملی کریکت افغانستان این هدف را با از دست دادن یک بازیکن پوره کرده و توانست وارد دور نهایی جام 20 اورۀ آسیا شود.

کریم صادق در 26 بال 32 نمبر اخذ کرده و توسط ویکتکیپر نیپالی ستمپ شده و از میدان خارج شد. در حالیکه شبیر نوری در 22 بال 27 نمبر اخذ کرده و تا اخیر در میدان باقی ماند.

بازی نهایی تیم ملی کریکت افغانستان با تیم هانگ کانک خواهد بود.

XS
SM
MD
LG