لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ انتحاری در شفاخانۀ ولایت لوگر


حملۀ انتحاری در شفاخانۀ ولایت لوگر
حملۀ انتحاری در شفاخانۀ ولایت لوگر

یک حمله انتحاری که توسط موتر مملو ازمواد منفجره درداخل محوطه یک شفاخانه درولسوالی ا زره ولایت لوگر صورت گرفت ده ها کشته و مجروج بر جای گذاشت.

داکترعبدالله فهیم، مشاور وزارت صحت عامه بربنیاد معلومات تازه اینگونه تصحیح کرد :

"طبق آخرین اطلاعات دریافتی از محل حادثه جسد ۲۳ نفر موجود می باشد که شمار زخمی ها در این واقعه به ۲۵ تن می رسد."

مشاور وزارت صحت عامه اضافه کرد که ساختمان مرکز صحی ولسوالی ازره، بالاتر از ۹۰ درصد تخریب شده و همین اکنون هم عملیات نجات ادامه دارد و امکان افزایش در تعداد قربانیان موجود است.

صدیق الله صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان روز شنبه در گفتگو با رسانه تعداد کشته شدگان این حملۀ انتحاری با 20 تن شمرد.

این ارقام ارایه شده ازسوی مقامات مختلف ولایت لوگر چون دین محمد درویش، سخنگوی والی، داکتر عبدالولی وکیل ، رییس شورای ولایتی و داکتر ظریف نایب خیل، رییس صحت عامه باهم تفاوت زیاد دارند.

این حادثه خونین ازسوی حامد کرزی، رییس جمهور با الفاظ شدید محکوم شده و به دنبال تقبیح حادثه ازجانب رییس جمهور سفارت ایالات متحده امریکا در کابل، دفتر روابط عامه ومطبوعات آیساف درکابل هم با نشر بیانیه های مطبوعاتی حمله انتحاری در شفاخانه را به شدت محکوم کرده اند.

گروه طالبان که در گذشته ها بلادرنگ مسؤولیت این گونه حوادث را به عهده میگرفتند در تماسی با رسانه ها در کابل، نه تنها مسؤولیت واقعه را، به عهده نگرفته بلکه با الفاظ شدید آن را محکوم کرده است.

پس ازین که ، گروه طالبان مسولیت حادثه را نپذیرفته آن را تقبیح کرد رسانه ها ازسخنگوی وزارت امور داخله سوال کردند که چه کسانی ویا گروهی مرتکب این عمل نابخشودنی شده باشند؟

سخنگوی وزارت داخل عامل این حمله را دشمنان مردم افغانستان خواند.

XS
SM
MD
LG