لینک های دسترسی

Breaking News

آزمون ها در فرا راه اردوی افغانستان باقیست - ظاهر عظیمی


ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می گوید که "یگانه راه برای تامین امنیت در افغانستان اینست تا ما روی پای خود بایستیم. اما در بخش تجهیز و آموزش با مشکلات رو به رو استیم."

ظاهر عظیمی می افزاید که اردوی کشورش در حال حاضر تمام عملیات زمینی را به تنهایی انجام می دهد اما با مشکلاتی چون کمین ها، ماین ها و سایر مواد انفجاری تعبیه شده در کنار جاده رو به رو است.

این مقام وزارت دفاع افغانستان می گوید که هفتاد درصد تلفات نیرو های نظامی افغان ناشی از بم ها و ماین های کنار جاده می باشد.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که اردوی کشورش "در بخش های کشف، استخبارات، لوژستیک و انجنیری نیاز به بهبودی و توسعه" دارد.

به گفتۀ آقای عظیمی، نیروی هوایی آن کشور یک طیارۀ عملیاتی فعال نداشته و اردوی افغانستان نیازمندی مبرمی به "دفاع هوایی، زرهی و تانک ها" دارد. او می افزاید که تلاش دارند شرکای بین المللی خود را قانع سازند تا اردوی افغانستان را با این سلاح و مهمات تجهیز کند.

وزارت دفاع افغانستان می گوید که رقم عساکر اردوی آن کشور به ۱۹۵ هزار نفر رسیده و اکنون توجه بیشتر بر آموزش و بلند بردن توانمندی های مسلکی آنان معطوف شده است.

آقای عظیمی این سخنان را در دیداری که با سایر سخنگویان دولت افغانستان از پایگاه ناتو داشت؛ ابراز کرد.

این در حالی است که توافقنامۀ امنیتی میان افغانستان و امریکا تا هنوز امضا نشده و رئیس جمهور افغانستان بعد از لویه جرگۀ مشورتی ، پافشاری می کند که توافقنامه را پس از برگزاری شفاف انتخابات ریاست جمهوری امضا خواهد کرد.

عادله راز، معاون سخنگوی رئیس جمهور که با این هیات افغان همراه می باشد به اسوشیتدپرس گفت که توافقنامه تنها زمانی برای حکومت افغانستان قابل قبول خواهد بود که در کل امریکایی ها تعهد بسپارند که "دیگر منازل افغان ها را مورد حمله قرار نمی دهند."

خانم راز گفت"اطمینان حاصل شود که زندگی افغان ها محفوظ است، این تقاضا و خواهش مردم افغانستان می باشد."

گزارش: اسوشیتدپرس
مترجم: قدیر مشرف
XS
SM
MD
LG