لینک های دسترسی

Breaking News

تسلیم شدن یک قوماندان نیروهای خاص افغان به مخالفین


یک فرمانده نیروهای خاص اردوی افغانستان به یک گروه شورشیان متحد طالبان همراه با یک موتر نوع هومفی، سلاح قطعه اش و تجهیزات با تخنیک عالی خویش تسلیم شد.

این مطلب را مقام ها در ولایت کنر یکشنبه به خبرگزاری رویترز گفته اند.

منصف خان که تجهیزات قطعه 20 نفری خویش را در اسعدآباد کنر به مخالفین تسلیم کرد، اولین فرمانده نیروی خاص افغان است که به حزب اسلامی، جناح مخالف حکومت، تسلیم شده است.

شجاع الملک جلاله، والی کنر، گفته است که او بعضی از همرزمانش را به رخصتی فرستاده و سپس به همراه 30 میل سلاح، عینک های شب بین، و موتر نوع هومفی فرار کرده است.

زبیر صدیقی، سخنگوی حزب اسلامی تایید کرده است که خان به گروه مخالفین دولت پیوسته است و گفته است که او 15 میل اسلحه و تجهیزات با تخنیک بالا را با خود آورده است.

ائتلاف تحت رهبری ناتو با افزایش حملات نیروهای دوست یعنی سربازان افغان مواجه است – حملات سربازان افغان بر همرزمان ائتلاف شان به اعتماد متقابله بین شان و موثریت محاربوی آنها صدمه می رساند.

ائتلاف از چهار حادثه مرگبار طی ماه گذشته خبر داده است که برطبق خبرگزاری رویترز سرجمع چنین حوادث امسال به 10 مورد رسیده است.

کنر، مانند سایر ولایات هم سرحد با پاکستان، از جمله مناطق ناامن تر افغانستان است. نیروهای امنیتی محلی عملیات دستگیری این قوماندان را آغاز کرده اند و رهبران قبایلی وعده کمک داده اند.

گزارش: خبرگزاری رویترز
ترجمه: محمد احمدی
XS
SM
MD
LG