لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش تلفات غیر نظامیان در افغانستان


ملل متحد می گوید در حالی که شورشیان مسئول صدمه رساندن به افغان ها می باشند، تلفات افراد ملکی در افغانستان رو به افزایش است.

در یک گزارشی که به روز سه شنبه در کابل به نشر رسید، ملل متحد گفت رقم تلفات غیر نظامیان در شش ماه اول سال جاری ۳۱ فیصد افزایش یافته است.

این ارقام شامل تقریباً یک هزار و سه صد کشته و دو هزار زخمی میباشد.

ملل متحد می گوید قوای ضد حکومت مسئول ۷۶ فیصد تلفات می باشند. سال گذشته آنها مسئول 53 در تلفات غیر نظامیان بودند. در گزارش ذکر شده که قوای امریکا، ناتو، و نیرو های دیگر طرفدار حکومت مسئول ۱۲ فیصد تلفات اند.

جنرال دیوید پیرییس، قوماندان ارشد امریکا و ناتو در افغانستان گفت قوای ائتلاف باید به کار خود در قسمت جلوگیری از تلفات هردو جانب ادامه دهد. وی گفت مرگ هر افغان هدف و ماموریت قوای ائتلاف را متضرر می سازد. به روز پنجشنبه روزنامۀ وال استریت امریکا گزارش داد که پنج گروه حقوق بشر از صفحه انترنتی ویکی لیکس خواسته اند تا از نشر نام های اشخاصی که در هزاران سند جنگ ذکر شده، خوداری نمایند.

این گروه ها شامل گروه عفو بین المللی است که می گوید در مورد امنیت شهروندان افغانی که قوای ائتلاف را کمک می نمایند نگران هستند که نام های شان در این اسناد ذکر شده.

XS
SM
MD
LG