لینک های دسترسی

Breaking News

کرکت: افغانستان به مصاف ایرلند و سکاتلند می رود


پیروزی در برابر آیرلند و سکاتلند روحیه دهندۀ ملی پوشان در آسترالیا خواهد شد.
پیروزی در برابر آیرلند و سکاتلند روحیه دهندۀ ملی پوشان در آسترالیا خواهد شد.

تیم ملی کرکت افغانستان روانۀ امارات متحدۀ عرب شده تا ّیش از حضور در جام جهانی کرکت آسترالیان با تیم های سکاتلند و ایرلند رقابت های یک روزۀ بین المللی را انجام دهد.

سکاتلند و ایرلند، هر دو در جام جهانی ۲۰۱۵ حضور داشته و در سال های گذشته نیز حضور در جام جهانی را تجربه کرده اند.

نخستین رقابت یک روزه میان اسکاتلند و افغانستان به تاریخ ۸ جنوری راه اندازی خواهد شد و رقابت دومی افغان ها با این تیم به تاریخ ۱۰جنوری خواهد بود. در گذشته افغان ها چندین بار سکاتلندی ها را در میدان کرکت شکست داده اند.

پس از رویارویی با اسکاتلند، تیم ملی کرکت افغانستان به تاریخ ۱۴ و ۱۷ جنوری دو رقابت یک روزۀ بین المللی با ایرلند نیز خواهد داشت.

ایرلند از جمله تیم های برازندۀ درجه دوم شورای بین المللی کرکت به شمار می رود که در گذشته چندین بار افغانستان را شکست داده است.

ایرلندی ها در جام جهانی ۲۰۱۱ با شکست انگلستان، هواخواهان کرکت را در سطح جهان حیران ساخت.

اما اندری مولز، مربی تیم ملی کرکت افغانستان پیش از اینکه روانۀ امارات متحده عرب شود گفت که بازیکنان تیمش را برای رقابت های پیش رو آماده ساخته و امیدوار است که در رقابت های ماه جنوری و جام جهانی کرکت آسترالیا خوب بدرخشند.

رقابت های یک روزه با تیم های اسکاتلند و ایرلند از جوانب مختلف حایز اهمیت است.

یکی اینکه افغان ها برای جام جهانی کرکت آمادگی می گیرند و این رقابت ها می تواند مقدمۀ خوبی برای رویارویی های آینده تیم کرکت افغانستان در جام جهانی باشد.

جام جهانی ۲۰۱۵ آسترالیا

انتخاب بازیکنان در رقابت های بین المللی کرکت و نحوۀ حضور آنان در میدان، یکی از نکات عمده و رمز پیروزی یک تیم را تشکیل می دهد که این رقابت ها خواهد توانست مربی و مسؤولین تخنیکی تیم ملی کرکت افغانستان را در انتخاب ۱۶ بهترین بازیکن این جام کمک کند.

بورد کرکت افغانستان فهرست بازیکنان جام جهانی ۲۰۱۵ را اعلام کرده که در آن محمد شهزاد، نورعلی ځدراڼ، کریم صادق و شفیق الله شفق شامل نیستند.

به عوض این بازیکنان افسرځاځی، عثمان غنی، جمال ناصر و نجیب ځدران شامل تیم ملی کرکت افغانستان شده اند.

محمد نبی، یکبار دیگر به حیث کپتان و نوروز منگل معاون کپتان تیم برگزیده شده اند.

کارشناسان به این باور اند که اگر افغانستان بتواند سکاتلند و ایرلند را در رقابت های بین المللی یک روزه شکست دهد و یا کم از کم این رقابت را با آنان مساوی سازد، بازیکنان خواهند توانست با یک روحیۀ بهتر و بلندتر روانۀ جام جهانی آسترالیا شوند.

در تاریخ کرکت افغانستان این نخستین بار است که تیم ملی کرکت افغانستان در جام جهانی ۵۰ اوورۀ کرکت شرکت می کند.

نوشته: جعفر هاند- واشنگتن

ترجمه: قدیر مشرف - واشنگتن

XS
SM
MD
LG