لینک های دسترسی

Breaking News

توزیع سلاح به زارعین کوکنار در کندهار


توزیع سلاح به زارعین کوکنار در کندهار
توزیع سلاح به زارعین کوکنار در کندهار

عبدالرازق، فرمانده پولیس کندهار، میگوید شبکه های قاچاق مواد مخدر در شماری از ولسوالی ها نه تنها دهاقین را به کشت کوکنار تشویق کرده اند بلکه برای آنها سلاح نیز توزیع نموده تا کشتزارهای شانرا حفظ کنند. اما آقای رازق هشدار که، در هر صورت مزارع کوکنار نابود خواهند شد. وی گفت: "کسان که سلاح دارند ویا تریاک داشته باشد ما تدابیر اتخاذ نمودیم که به انها جزا می دهیم و اگرکسانی مقاومت کنند به جواب سخت نیروهای دولتی روبرو می شوند."

توریالی ویسا، والی کندهار، هم از تطبیق بدون قید و شرط کمپاین وسیع محو مزارع کوکنار خبر میدهد. آقای ویسا به دهاقینی که کوکنار کشت کرده اند هشدار داد که علاوه بر تخریب مزارع شان، آنها مجازات نیز خواهد شد.

وی گفت: "تمام کسان که به این کشت نا مشروع مشغول اند کشت شان از بین می رود و زارعین بالای هر جریب زمین کشت شده 3 ماه قید می گردد."

یکی از ولسوالی های که گفته میشود در آن کوکنار بصورت وسیع کشت شده است، ولسوالی میانشین است که در این اواخر از کنترول مخالفین مسلح دولت آزاد شد. شماری از باشنده گان این ولسوالی به رادیو آشنای صدای امریکا گفتند، بدلیل فقر، دست به کشت کوکنار زده اند.

یکی از این دهاقین گفت:" بلی ما کوکنار کشت کرده ایم. دروغ نه میگویم. دراین ده سال بما یک دانه گندم یا یک افغانی کمک صورت نگرفته است. ما مجبوریم اگر کوکنار کشت نکنیم، پس چگونه زنده گی کنیم؟"

کندهار یکی از ناامن ترین ولایات افغانستان است که در آن کوکنار نیز کشت میشود، اما اولین باراست که مقامات از مسلح سازی دهاقین توسط گروه های قاچاقبرخبر میدهند.

XS
SM
MD
LG