لینک های دسترسی

Breaking News

مقام های افغان: عملیات ضد داعش دستاورد های خوبی داشته است


عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار روز سه شنبه گفت که در نتیجه عملیات نظامی اخیر علیه گروه داعش، تا اکنون به شمول روستا های تلفکان، وتی کلی، دند راغه و کمبو، ده قریه بزرگ از حضور جنگجویان این گروه پاکسازی شده است.

نیرو های مشترک افغان تحت رهبری اردوی ملی این عملیات تصفیوی و محاربوی را روز یکشنبه در ولسوالی خوگیانی ننگرهار بر ضد گروه داعش آغاز کردند.

به گفته سخنگوی والی ننگرهار، این عملیات به شدت ادامه داشته و در بیشتر ساحات به جای بیرقهای سیاه گروه داعش، بیرقهای دولت افغانستان بر افراشته شده است.

سخنگوی والی ننگرهار همچنین گفت که در جریان عملیات ضد داعش در خوگیانی تلفاتی به جنگجویان آن گروه نیز وارد شده است.​

او افزود: "ماموریت قاطع از این عملیات حمایت هوایی می کند. تا کنون طی دو روز ۱۸ جنگجوی داعش کشته و ۱۰ تن دیگر آنان زخمی شده است."

باشندگان محل که از ترس داعش آواره شده اند، نیز از راه اندازی عملیات در خوگیانی راضی به نظر می رسند.

الیاس که یکی از بیجا شدگان در ولسوالی خوگیانی است، گفت: " با عجله از بیم داعش فرار کردیم. همه این مردم که آمده اند اگر زنان اند و یا اطفال همه از ترس داعش آمده اند. خوب شد که عملیات شروع شد، اینجا به عملیات نیاز جدی وجود داشت و امید است که خانه های ما دوباره به دست ما بیاید."

گروه های داعش و طالبان مسلح از ۵۰ روز به این طرف در ولسوالی خوگیانی ننگرهار با هم به درگیری مسلحانه آغاز کرده اند که منجر به آواره‌ شدن بیش از ۱۲ هزار خانواده از آن ولسوالی شده است.

نیرو های امنیتی افغان تنها دو روز پیش در برابر هر دو گروه مخالف دولت، عملیات نظامی را آغاز کردند و مقامات گفته اند که تا پاکسازی تمام مناطق از وجود دهشت افگنان این عملیات جریان خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG