لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان در مورد اسناد افشاء شده تحقیق میکند


افغانستان در مورد اسناد افشاء شده تحقیق میکند
افغانستان در مورد اسناد افشاء شده تحقیق میکند

حکومت افغانستان می گوید درمورد اسنادی که از سوی گروه "ویکی لیکس" در مورد جنگ افغانستان و همکاری سازمان استخبارات پاکستان با طالبان ِ مسلح افشا شده است، تحقیقات بیشتری انجام خواهد داد.

وحید عمر، سخنگوی رئیس جمهور کرزی امروز در کابل گفت که اسناد افشا شده در مورد همکاری پاکستان، در زمینه آگاهی دهی در خصوص مسایل مهم از جمله روند مبارزه با دهشت افگنی ست که میتواند در بسیاری عرصه ها به افزایش معلومات کمک کند.

او میگوید، معلومات بدست آمده که تحت بررسی است، معلومات زیادی است ،ولی دو مسئله دارای اهمیت بیشتر میباشد. اول کتمان تلفات ملکی و دوم نقش استخبارات پاکستان در حملات تروریستی.

وی همچنان گفت که در سال های گذشته نیز از سوی دولت افغانستان در بخش حضور گروه های تروریستی در پاکستان و همکاری برخی از حلقات با این گروه ها سخن زده شده بود.

وحید عمر بار دیگر تکرار کرد، در صورتی که لانه های تروریستی در پاکستان باقی بماند و برای از بین بردن آن تلاش جدی صورت نگیرد، صلح و امنیت به افغانستان و منطقه بر نخواهد گشت.

گروه ویکی لیکس به تازه گی ۹۱ هزار سند مخفی را افشا کرده است که بخش اعظم آن همکاری سازمان استخبارات پاکستان و حلقاتی در آن کشور را با طالبان مسلح افشا میکند

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در بخش دیگری از اظهاراتش به تصرف مجدد ولسوالی برگ متال ولایت نورستان نیز اشاره کرد که شب گذشته به کنترول نیروهای افغان در آمد.

این ولسوالی سه شب قبل در نتیجه یک درگیری و حمله طالبانی که از پاکستان امده بودند، سقوط کرده بود.

XS
SM
MD
LG