لینک های دسترسی

Breaking News

یک هلیکوپتر پولیس افغان پس از سقوط به آتش کشیده شد


عکس آرشیف
عکس آرشیف
یک هلیکوپتر پولیس افغانستان در جریان عملیات در ولسوالى شیرزاد ولایت ننگرهار از بین رفته است.

مقامات افغان در ولایت ننگرهار می گویند که هلیکوپتر پولیس وزارت داخله پس از آن از بین رفت که هنگام عملیات ضد قاچاقبران دچار مشکلات تخنیکى شد.

طالبان مسلح مدعى شده اند که هلیکوپتر قواى افغان را پس از مشکلات تخنیکى هدف قرار داده و از بین برده اند اما مسئولین این ادعا را تکذیب می کنند.

وزارت داخلۀ افغانستان خبر داد که هلیکوپتر روز گذشته با مشکلات تخنیکی مواجه شد و پس از تشخیص مشکلات و دریافت نکردن راه حل، پولیس افغان امروز صبح این هلیکوپتر را به آتش کشید.

احمد ضیا عبدالزى، سخنگوى ولایت ننگرهار می گوید که قواى خاص مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخلۀ افغانستان شام دیروز براى از بین بردن مراکز تولید مواد مخدر عملیات خاص را انجام داد. او افزود که طى این عملیات از قواى هوایى و زمینى افغان استفاده صورت گرفت که در نتیجه چهار فابریکه و یازده تن مواد مخدر در ان از بین برده شده است.

عبدالزى به رادیو آشنا گفت که پس از انجام عملیات یک بال هلیکوپتر پولیس خاص مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله پس از تصادم با یک درخت بزرگ، سقوط کرده است.

به گفتۀ این مأمور حکومتی، به علت افزایش مشکلات تخنیکى هلیکوپتر از سوى قواى افغان به آتش کشیده شد.

سخنگوى ولایت ننگرهار می گوید که طى عملیات درگیرى سه ساعته نیز بین پولیس و قاچاقچیان مواد مخدر صورت گرفته که در نتیجه تلفات جانى به قاچاقچیان وارد گردیده ولى امار دقیق آن مشخص نشده است.

قوماندانى امنیه ننگرهار انجام عملیات ضد مواد مخدر را در آن ولایت تائید کرد اما در مورد سقوط هلیکپوتر ابراز نظر نکرد.
XS
SM
MD
LG