لینک های دسترسی

Breaking News

فروش جواهرات نقره ساخت افغانستان در ترکیه


نقره وزیورات زینتی ساخت افغانها علاقه مندان زیادی در ترکیه دارد. جواهرات از جنس نقره که سالها قبل در افغانستان ساخته میشد اکنون به بازار های ترکیه بخصوص استانبول راه یافته است. این جواهرات نقره یی در کنار داشتن علاقه مندان زیاد خارجی غیر از اتباع ترکی سبب شده است تا جهان گردان که به ترکیه میایند با جواهرات ساخت افغانستان نیز آشنا شوند. از سوی دیگر مشکلی که فرا راه این جواهرات ساخت افغانستان وجود دارد این است که انها زیر نام تولیدات پاکستان وارد ترکیه میشود.
اگر این اشیا از طریق راه محموله های هوایی انتقال داده شود مصارف ان بلند میرود و اگر از هرات به بندر عباس در ایران و بعد به ترکیه انتقال داده شود هم زمان زیادی را در بر خواهد گرفت و هم احتمال گم شدن یا صدمه رسیدن به ان وجود دارد. اما پاکستانی ها هم حاضر نیستند که با نام افغانستان اجازه صدور این تولیدات را به ترکیه بدهند.
نبود کاروان حمل محموله ها مجهز وبا اعتبار سبب میشود که اموال افغانستان به نام افغانستان صادر نگردد اما مسولین اتاقهای تجارت میگویند که به دلیل کم بودن سرمایه گذاریها در این بخش تا هنوز مشکل انتقال این تولیدات حل نگردیده است .
علاقه مشتریان در ترکیه به خرید قالین و صنایع دستی افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:20 0:00
XS
SM
MD
LG