لینک های دسترسی

Breaking News

۳۲ تن از یک زندان طالبان در هلمند آزاد شدند


مقامات هلمند می‌گویند که نیروهای ویژه شب گذشته یک زندان طالبان را در این ولایت درهم شکسته اند
مقامات هلمند می‌گویند که نیروهای ویژه شب گذشته یک زندان طالبان را در این ولایت درهم شکسته اند

مقامات امنیتی ولایت هلمند می‌گویند، نیروهای ویژه افغان دیشب در آن ولایت، یک زندان طالبان را درهم شکسته و ۳۲ تنی را که در آنجا زندانی بودند، آزاد ساختند.

تورن‌جنرال ولی‌محمد احمدزی، قوماندان قول اردی ۲۱۵ میوند در هلمند، به صدای امریکا گفت که این زندان ولسوالی نادعلی موقعیت داشت.

جنرال احمدزی افزود، افرادی که از قید طالبان رها شده اند؛ اکنون در یک مرکز اردو به سر می‌برند؛ ولی بعداً با خانواده‌های شان یکجا خواهند شد.

به گفتۀ مقامات، اکثر این زندانیان طالبان را افراد ملکی تشکیل می‌دهند؛ اما مأمورین امنیتی و حکومتی نیز در بین آنان شامل اند.

مسؤولان امنیتی هلمند گفته اند که هنگام عملیات بر این زندان، هیچ درگیریی صورت نگرفته است؛ زیرا محافظان طالبان، از قبل این ساحه را رها کرده بودند.

جنرال احمدزی گفت، کسانی که در زندان طالبان به سر می‌بردند، از شاهراه‌ها و برخی مناطق دیگر در چند ماه گذشته گرفتار شده بودند که برخی شان بیمار نیز می‌باشند؛ اما بخش صحی اردوی ملی، کمک‌های اولیۀ طبی را برای آنان فراهم کرده است.

وزارت دفاع افغانستان نیز اعلام کرد، در نتیجه عملیات خاص نیروهای امنیتی افغان که بر یک زندان طالبان در روستای "چاه میرزا" واقع در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند، اجرا گردید، ۳۲ تن (چهار پولیس و ۲۸ فرد ملکی) از آن زندان رها و به شوراب منتقل گردیده اند.

طالبان مسلح، ادعای مقامات امنیتی افغان را مبنی بر عملیات بر یک زندان آن گروه به شدت رد کرده و گفته اند که نیروهای افغان، بر زندان نه؛ بلکه بر یک مرکز درمان معتادان حمله کرده اند.

قاری یوسف احمدی، یک سخنگوی طالبان با فرستادن پیامی به رسانه‌ها مدعی شده است که دیشب نیروهای افغان با حمله بر یک مرکز تداوی معتادین، 39 تن از بیماران را با خود برده اند.

پیش از این نیز، پنج زندان طالبان در ولایت هلمند در نتیجۀ عملیات‌های نظامیان افغان و خارجی درهم شکسته اند که تا اکنون بیش از ۲۳۰ تن، از این زندان‌ها آزاد شده اند.

برخی باشندگان هلمند گفته اند که طالبان در ولسوالی‌های شمالی آن ولایت، زندان‌های زیادی دارند که به شمول متهمان جنجال‌های حقوقی، سربازان افغان و افراد محلی بازداشت‌شده به ظن همکاری با دولت نیز در آنجا، نگهداری می‌شوند.

XS
SM
MD
LG