لینک های دسترسی

Breaking News

قهرمانی تیم کرکت جوانان ۱۹ ساله افغانستان در مسابقات تایلند


قهرمانی تیم کرکت جوانان ۱۹ ساله افغانستان در مسابقات تایلند
قهرمانی تیم کرکت جوانان ۱۹ ساله افغانستان در مسابقات تایلند

تيم ملى جوانان ١٩سالۀ افغانستان، در بازى نهايى مسابقات جارى کرکت در کشور تايلند، با شکست دادن نيپال، به قهرمانى اين مسابقات دست يافت.

اين مسابقات، ١٠ روز قبل در بنکاک پايتخت تايلند آغاز گرديده، که در آن ١٠ کشور آسيايى سهم دارند.

هستى گُل عابد مربى تيم ملى جوانان زیر سن ١٩سال می ګوید که افغانستان، امروز در مسابقۀ نهايى، نيپال را شکست داد.

وى علاوه نمود که تيم افغانستان، نخست بازى نموده و در ٥٠ اور تعين شده با خارج شدن ٩ بازيکن،٢٠٠ دوش انجام داد و ٢٠١دوش را به تيم نيپال، هدف تعيين نمود.

هستى گل عابد گفت که نيپال اين هدف را به دست آورده نتوانست و تمام اعضاى تيم آن با انجام ١٣٩ دوش، از ميدان خارج گرديد.

به گفتۀ موصوف، نجيب الله ځدران از تيم افغانستان، بعد از بيتنگ خوب، بالنگ خوب نيز انجام داده و سه بازيکن نيپال را از ميدان خارج نمود.

نامبرده افزود که به همين ترتيب، شير شيرزى و آفتاب عالم نيز هرکدام دو بازيکن نيپال را از ميدان خارج نمودند.

به ګفته رئيس احمدزى مسوول امور تخنيکى کرکت بورد افغانستان امروز در هر بخش بازى کرکت، خوب درخشيدند.

وى علاوه نمود که نيپال در بازيهاى گروپى، افغانستان را شکست داده و مورال بازيکنان آنها بسيار بلند بود؛ اما باز هم از افغانستان شکست خورد.

احمدزى گفت که بازيکنان جوان افغان، با اين موفقيت خواهند توانست در آينده، در مسابقات جهانى، با مورال بلند بازى نموده و به مسابقات خود ادامه دهند.

شهزاده مسعود معاون کرکت بورد افغانستان و مشاور وزير، قهرمانى تيم جوانان را در مسابقات تايلند، به تيم و تمام هموطنان مبارکباد گفت .

وی علاوه نمود بازيکنان افغان که در کشور خود مانند کشورهاى ديگر براى بازى ها و تمرينات، سهولت نداشتند؛ اما باز هم بنابه استعدادى که دارند، يک تيم برتر از خود را شکست دادند.

افغانستان قبل از اين، در مسابقۀ نيمه نهايى، به تيم هانگ کانگ و در مسابقات گروپى به عمان، امارات متحدۀ عربى و تايلند شکست داده؛ اما از نيپال شکست را متقبل گرديده بود.

در گروپ (الف) اين مسابقات؛ هانگ کانگ، قطر، ماليزيا، سينگاپور و بحرين؛ و در گروپ (ب) افغانستان، نيپال، امارات متحدۀ عربى، عمان و تايلند شامل اند.

اين مسابقات، بخشى از مسابقات انتخابى جام جهانى بازيکنان پائين تر از ١٩سال ميباشد، که دو تيم برتر به مسابقات انتخابى بين المللى راه خواهند يافت.

XS
SM
MD
LG