لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن بیش از سه هزار غیر نظامی افغان در سال ۲۰۱۱


ملل متحد میگوید بیش از سه هزار غیر نظامی افغان در سال دو هزار و یازده کشته شده است، که طبق این آ مارتعداد تلفات غیر نظامیان در بلندترین سطح خود در طول پنج سال همچنان باقیست.

احتمال میرود این گزارش تازه منتشر شده ملل متحد باعث تنش در میان حکومت افغانستان و حامیان آن در غرب گردد. یان کوبیش نماینده خاص ملل متحد در بخش افغانستان در مورد گفت:

" از اینکه توانستیم با ارایه این گزارش، توجه هر دو جانب جنگ را به این موضوع معطوف داریم، راضی میباشم. هدف این است که یک پیام قوی در مورد اینکه این کشتار دیگر بس است ، ارایه گردد. لازم است تا جوانب دخیل در جنگ، کار بهتری را در بخش تعهدات و بیانات های خود انجام دهند."

جورجیت گنان، رئیس بخش حقوق بشر یوناما در مورد تلفات غیر نظامیان گفت که اکثر این تلفات بر اثر حملات تندروان در افغانستان بوده است.

"امسال آنان (تندروان) باعث کشته شدن ۲۳۳۲ تن شدند که در مقایسه با سال گذشته ۱۴ در صد افزایش را نشان میدهد. آنان مسؤول ۷۷ در صد تلفات غیر نظامیان اند."

تعداد تلفات ناشی از حملات تیرو های افغان و ناتو در بین غیر نظامیان ۴۱۰ نفر رقم زده شده است که ۴ در صد کاهش را به تناسب سال ۲۰۱۰ نشان میدهد. کشته شدن ۲۷۹ را نمیتوان به فعالیت های تندروان و یا نیرو های امنیتی نسبت داد.

گزارش میرساند که بم های تعبیه شده در جاده ها، بزرگترین عامل کشته شدن افراد غیر نظامی در افغانستان میباشد.

XS
SM
MD
LG