لینک های دسترسی

Breaking News

پروژۀ هفت میلیارد دالری برای تقویت نیرو های هوایی افغان


در حالی که حکومت ایالات متحدۀ امریکا روی آماده ساختن یک ستراتیژی جدید برای افغانستان کار میکند، حکومت افغانستان و متحدین غربی اش سخت میکوشند تا قوای هوایی افغان رشد داده شود.

یک پلان چهارساله در نظر است تا با مصرف هفت میلیارد دالر امریکایی، قوای هوایی افغانستان تقویت یابد. این پول، بر آموزشدهی پروازها، جذب عمله، و افزایش دادن تعداد طیاره های قوای هوایی افغانستان به مصرف خواهد رسید.

نیرو های هوایی افغان اکنون ۱۲۰ فروند طیاره در اختیار دارد که بعضی از آنها هلیکوپتر های کوچک و طیاره های کهنۀ روسی میباشد. در میان طیاره های قوای هوایی أفغانستان، طیاره های سُبک ساخت برازیل نیز شامل است که اخیراً به أفغانستان داده شده و این طیاره ها، بعضاً حملات هوایی انجام میدهند.

در برخی موارد، نیرو های أفغان را در عملیات های نظامی شان، قوای هوایی ائتلاف کمک میکند. عمده ترین نمونۀ آن، پرتاب "مادر بمب ها" از سوی قوای هوایی امریکا بر مواضع گروه داعش در افغانستان بود که به گفتۀ نظامیان افغان، راه را برای پیشروی آنان باز کرد.

مقامات نظامی امریکا میگویند هدف اینست تا یک نیروی ضد شورش که با انجام عملیات هوایی، قادر به حمایت سربازان در جبهات جنگ و حمایت آنان در اراضی دورافتاده باشد، احیأ گردد.

یک طیارۀ قوای هوایی أفغانستان ماه گذشته اکمالات به وزن تخمینی چهارصد کیلوگرام را به یک پوستۀ تجرید شدۀ پولیس سرحدی پرتاب کرد که این عملیات، در نوع خود، برای قوای هوایی أفغان کم نظیر بود.

XS
SM
MD
LG